Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny snygg effekt med 10.3.9

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ni sett hur Safari har börjat rita upp sökrutan när man klickar på "sök" här på 99mac? Inte snabbare, men det är snyggare! En ny animering, som många nog kommer att tyck att den är "onödigt bjäfs", men jag tycker den är snygg!

• Oregistrerad
  • 2005-04-17 06:38

Har det inte alltid varit så? Eller tänker vi på olika saker? Både "Sök" och "Meny" växer fram.

Ursprungligen av Mattias Malm:

Har det inte alltid varit så? Eller tänker vi på olika saker? Både "Sök" och "Meny" växer fram.

Jag skulle kanske kunna ha missat det, men om det har skett förr, så har det inte gjorts lika snyggt då. Effekten måste vara snyggare nu med min "config". Jag gillar det stenhårt, och är ganska säker på att det inte sett ut så förr.

Eller inbillar jag mig bara?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-17 08:36
Ursprungligen av Mattias Malm:

Jag är ganska säker inte att det var så i Safari tidigare. Däremot har det länge varit så i en del andra webläsare, tex FF.

• Medlem
  • International user
  • 2005-04-17 09:14

Så har det varit tidigare. Både i FF & Safari

/ E

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-17 09:57
Ursprungligen av ripley609:

Så har det varit tidigare. Både i FF & Safari

/ E

Ok, då är det olika på olika datorer.

Jag kollade nu på min ännu inte uppgraderade jobbdator (10.3.8). Där fungerar inte den effekten.

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-04-17 09:26

Så här det absolut inte varit för mig tidigare iaf. 100% säker. Rätt häftigt!

-- Patrik

Safarai tidigare - nej, firefox ja .

Det kanske beror på grafikkortet, eller något annat som skiljer mellan olika datorer. Jag har känt på det några timmar nu, och vet att det inte var så förr på min dator. Andra har tydligen haft effekten förr. Någon lite detalj i drivrutinerna för grafik som ändrats… Jag gillar det i varje fall.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-17 10:29

Jag har märkt lite att grafikkortet (geforce 2MX) blivit lite snabbare.

Jag tror att det är hos drivrutinerna som blivit optimerat.

Det där är förmodligen en javascript grej (en hel del är förbättrat bakom kuliserna med safari 1.3), eftersom alla invisionforum har liknande i firefox etc. och nu safari.

[dock så har mina kortkommandon för att byta mellan tabbar ändrats till cmd+{ & cmd+} (vilket ger lite fingervridande med svenskt tangetbord)]

Ursprungligen av Nicklas Högås:

Har ni sett hur Safari har börjat rita upp sökrutan när man klickar på "sök" här på 99mac? Inte snabbare, men det är snyggare! En ny animering, som många nog kommer att tyck att den är "onödigt bjäfs", men jag tycker den är snygg!

Ja sökrutan kommer fram mycket mjukare och skönare, ganska coolt.

1
Bevaka tråden