Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid Mac/PC

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tittade lite närmare på ett antal PC-laptops från Acer och Sony och de flesta hade en batteritid på 3 timmar men några av de snabbaste Sony Vaio (tex PCGK315S.NL3) hade bara 1 timmes batteritid! Visserligen med 3.06 GHz CPU men ändå, tänk att det finns en markad för sådana "flyttbara" datorer.

Ursprungligen av Hallberg:

Jag tittade lite närmare på ett antal PC-laptops från Acer och Sony och de flesta hade en batteritid på 3 timmar men några av de snabbaste Sony Vaio (tex PCGK315S.NL3) hade bara 1 timmes batteritid! Visserligen med 3.06 GHz CPU men ändå, tänk att det finns en markad för sådana "flyttbara" datorer.

Ja de är verkligen släpbara med en säckkärra

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-18 16:30

Jo, vem vill ha en bärbar dator med endast 1 timmes batteritid? Men Sony Vaio har ju även datorer med upp till sju timmars batteritid, så det handlar helt enkelt om att prioritera.

En av Fujitsus små LifeBookar har tio och en halv timmes batteritid, det är okej :D.

• Medlem
  • International user
  • 2005-04-18 16:55
Ursprungligen av Svampisen:

En av Fujitsus små LifeBookar har tio och en halv timmes batteritid, det är okej :D.

Tja min PC laptop klarar ungefär en timme men kräver då en omstart och två uppvakningar från vila. Knäpp PC finns kraft i batteriet men windows tycker inte det och går i vila. Sen väcker man det kör 15 min så stänger den av sig. Startar kör 15min då går den i vila. Väcker den kör 15 stänger av sig men då får man börja ladda. Min långt äldre PBG4/400 klara lika länge på orginal batteri. Alltså det som komm med datorn. Men jag har skaffat ett andra batteri och det håller numera över 3h kanske 4 vet inte har inte kollat så noga sälla jag behöver ladda den från tom.

Ursprungligen av juanito:

Knäpp PC finns kraft i batteriet men windows tycker inte det och går i vila.

Macen gör likadant. De har väl beräknat att den ström som finns kvar när den törnar in ska räcka för att bevara RAM-innehållet i en dag eller så, så att man med säkerhet hinner hitta laddaren.

Förresten, hur vanligt är det med "sleep mode" på wintel-böcker? Jag får för mig att det är en exklusiv mac-grej, men jag kanske har missförstått.

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-04-18 19:54

sleep finns på PC också, men det tar ofta ganska lång tid för dem att vakna. Mac är inte så morgontrött!
Tydligen ska longhorn ha nått fint som gör att den ska vakna snabbt, kanske tom lika snabbt som mac?

1
Bevaka tråden