Jag har lite svårt att se vad som skulle kunna vara "funktion" i det exempel som jag gav. Är också av den uppfattningen att själva layouten av ett forum där bilder spretar lite hejvilt är rent utsagt fult. Att 99mac sedan är lite inkonsekvent med regler om hur stora bilder får vara kanske borde upp på bordet - ja i vissa forum är det helt spärrat med att ens kunna visa en bild, där visas istället själva länken även fast man valt att länka till en bild... en liten påminnelse till användarna skulle säkert inte avskräcka någon från att publicera sina inlägg. Vågar nästan ta gift på att jag försökt länka till mindre bilder som faktiskt ligger på mitt "mac.se-koto" men bara fått en ren länk till bilden. Att just detta exempel råkade vara nära en gräns för hur stora bilder som skulle acepteras är kanske inte mycke att orda om men när folk lägger upp skärmdumpar som är bortåt 1600 pixlars bredd ja då tycker jag att det är lite väl fläskigt. Strunt samma, jag levererade bara en synpunkt efter som just detta forum är till för feedback, jag har ingen tro på att förslaget skulle tas emot med jubel.
Rätta mig gärna om jag har fel men är inte konsekvensen av större bilder att räkningen för 99mac blir högre än om bilderna hade ett färre antal byte?
Mvh - Olle
RÄTTELSE: Vid test att direktlänka från Yahoo så funkade det inte men däremot så fungerade det via mac.se - sorry jag kan haft fel lite högre upp i texten.