Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En trevlig stund i parken

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag är så grymt glad: jag har köpt ett airport kort till min ibook.
Fasst jag visste inte att det skulle bli så här mycket glädje med det. Jag sitter nu här, i växjö med en ibook i knät och surfar på en helt okänd människas bredband.
Är det nbågon anan som har sådana här roliga upplevelser?

Det är faktiskt komiskt:) (laddat ner ett demo och massa annat skit på typ en halv gig:)

Det är vel inte något olagligt va? :eek:

I vilken park sitter du? Måste ut och surfa någon dag

Ursprungligen av Kristofer:

bor du i växjö?

jaja om någon är i växjö och vill ligga på ett bra nät (säkert 10mb), ligg (eller sitt, spela roll) mellan biblioteket och det stora huset som rix fm, justnu, seko, ernst&jung och ett fritt gymnasium finns i. heter belking 54g. hihi!!

När mitt bredband har driftstörningar så kan jag surfa på inte mindre än två grannars trådlösa internet, utan att de vet om det. Inte båda samtidigt dock

Ursprungligen av Kristofer:

Ja, det är ju inte så långt att gå, så att säga.

Det är inte olagligt att utnyttja någon annans trådlösa koppling, vad jag vet åtminstone.

Bästa försvaret jag har hört när jag påpekade detta för ett företag (jag kunde komma åt servrar och allt) var: Det ska vara så, det måste vara enkelt för våra användare.
Jag la ner diskussionen efter det.

• Medlem
  • Solna
  • 2005-04-26 23:13
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det är inte olagligt att utnyttja någon annans trådlösa koppling, vad jag vet åtminstone.

Bästa försvaret jag har hört när jag påpekade detta för ett företag (jag kunde komma åt servrar och allt) var: Det ska vara så, det måste vara enkelt för våra användare.
Jag la ner diskussionen efter det.

Rent juridiskt är det inte alls lagligt, det går under dataintrång, som är ett ganska allvarligt brott.

Sen kan man rent etiskt tycka att den som inte har bättre säkerhet än så får skylla sig lite ifråga.

För övrigt, vill man att ett företag ska fixa bättre säkerhet kan man göra som beskrivs i den här länken, det lär skrämma skiten ur ansvariga (om inte på IT-avdelningen så den där chefen som sagt "det måste vara enkelt att använda"): http://www.nordichardware.se/forum/wlan-inget-for-svensson-vt103035.html?highlight=wardriving

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-04-19 17:32

Förklara igen varför du betalar för ditt bredband?

Hoppas bara att den du snyltar på inte betalar per datamängd.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Hoppas bara att den du snyltar på inte betalar per datamängd.

Det får väl den klanten stå för själv!

Nemen det är konstigt faktiskt. När jag hade min dator i knät med airport på och åkte genom växjö så kunde jag inte använda den normalt för "nytt airport nätverk" kom upp hela tiden med nya, typ 20 stycken!!

Ursprungligen av martin_stenmark:

Nemen det är konstigt faktiskt. När jag hade min dator i knät med airport på och åkte genom växjö så kunde jag inte använda den normalt för "nytt airport nätverk" kom upp hela tiden med nya, typ 20 stycken!!

Haha!

1
Bevaka tråden