Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail.app det plingar men inga mail kommer upp

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-08-02 14:35

Hejsan

Min mail.app verkar ha blibit konstig. Det plingar som om man fått mail, men inga mail dyker upp. Någon som har varit med om liknande? Var lagrar mail.app mailboxen?

• Medlem
  • 2001-08-02 14:45

Uppdatering: Mailen verkar ligga i POPSpoolFile-filen, men varför tar inte mail.app och läser in dem?

Det problemet har jag också haft. Jag löste det genom att radera kontot (Obs! Bara i inställningarna, inte mailen!) och lade till det på nytt. Sedan funkade det utmärkt. Hade förmodligen med korrupta preferences-filer att göra.

Library/Mail

• Medlem
  • 2001-08-02 14:52

OK, så då man plockar bort kontot från mail.app, så raderar den inte gamla inboxar och spoolfiler?

Om du bara tar bort kontot från "preferences" så finns mailboxarna kvar i Library/Mail
Om du gör ett nytt konto med samma namn och övriga inställningar så borde all din mail komma upp. Dock som oläst...
Provad just på min OS X S och det gick bra.

• Medlem
  • 2001-08-02 15:50

Klockrent! Dock rök Spoolfilen med de mail som inte "kommit in" i mail.app, men den hade man ju kopierat bort och läst med en vanlig texteditor. Inte så kul, men det funka.

Tack så mycket för hjälpen!

1
Bevaka tråden