Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X = Slött surfande (hade det på känn)

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2002-04-25 19:05

Jo, men som sagt: Jag återkommer till OS X när alla dessa problem är fixade i själva operativsystemet. Jag har faktiskt inte nån lust att behöva tanka hem massa "jox och måjs" program bara för att få fart på OS X. Jag är ju macanvändare och personligen total ointresserad av en massa sharewareprogram som skall fixa ditten och datten. Om 10.2 sätter lite sprätt så kanske jag kommer tillbaka - annars lär det tyvärr (för X är trevligt på andra sätt) dröja länge - om alls.

Fredrik

Den 7300 jag har hemma är lika snabb i IE som min PB Ti 550. Men givetvis är det inte en anledning till att gå tillbaka till OS 9. Som jag skrev tycker jag att OS 9 känns som en raket i jämförelse med OS X, men det är i Finder, något jag glömde tillägga .

Aldrig att jag går tillbaka till OS 9. Multitaskingen i X är underbar, stabiliteten är finfin, Aqua är helrätt. Ven f*n vill inte ha ett Unix med snyggt gränssnitt och applikationer som Office, Illustrator, Photoshop, Mathematica, Maya, FileMaker? Hallå, alla Unix och Linux-användare, se hit!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Nifo:
Jo, men som sagt: Jag återkommer till OS X när alla dessa problem är fixade i själva operativsystemet. Jag har faktiskt inte nån lust att behöva tanka hem massa "jox och måjs" program bara för att få fart på OS X. Jag är ju macanvändare och personligen total ointresserad av en massa sharewareprogram som skall fixa ditten och datten. Om 10.2 sätter lite sprätt så kanske jag kommer tillbaka - annars lär det tyvärr (för X är trevligt på andra sätt) dröja länge - om alls.

Fredrik

Precis vad jag skrev. Att Apple borde ha dessa funktioner med i systemet.

Å andra sidan har jag massor av "jox" för att ha 9:an superstabil också. Det beror ju på vad man jobbar med. Om man ska ha den till orbehandling och surfning kan du ju lika gärna köpa en 500MHZ pc och köra Linux eller Windows 95 (tänk inte tanken med WinXP, det är slööööött på gammla burkar, likt OS X) på.

Bevaka tråden