Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna word-filer med Pages

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag hittade en tråd här på 99Mac om hur man byter program att öppna en viss filtyp med och et funkar men jag vill ha en ikon istället för bara ett vitt papper. Antingen Word-ikonen (som det var innan) eller till Pages-ikonen. Hur gör man det? hittar inget om att ändra ikon. Word-ikonen försvann när jag ändrade program.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-21 09:07
Ursprungligen av Knutsson:

Hej!
Jag hittade en tråd här på 99Mac om hur man byter program att öppna en viss filtyp med och et funkar men jag vill ha en ikon istället för bara ett vitt papper. Antingen Word-ikonen (som det var innan) eller till Pages-ikonen. Hur gör man det? hittar inget om att ändra ikon. Word-ikonen försvann när jag ändrade program.

Vill du ändra filikonen - eller vill du ändra programikonen ?

Tangen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-21 10:05

När jag ändrar ett Word-dokument till att öppnas med Pages finns Word-symbolen kvar, så det är nog inte meningen att den ska ändras alls.

Antagligen har det bara blivit ett fel, som du kanske kan åtgärda genom att radera Användarcache, tex med hjälp av programmet OnyX.

Pages verkar sakna ikoner för annat än rena pages-filer.

Kolla Pages-paketets innehåll och sök där efter .icns

Du kan klistra in en egen ikon på filen men du får i så fall göra så manuellt på alla Word-filer.

1
Bevaka tråden