Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefoxstrul... Är jag ensam?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-21 10:19

Är en relativt nyinvigd Mac-användare, iMac G5, OS X 10.3.9 Mitt problem, firefox strular som sjutton för mig, När jag kommer till en sida där någon typ av formulär ska fyllas i blir resultatet lika bra som om jag drar sladden ur tangentbordet!!! Noll alltså! Går jag därimot till samma sida via Safari har jag inga problem alls! Ett lokalt fel? Inställningsfel? Extremt tacksam för svar!

/Jerka

• Oregistrerad
  • 2005-04-21 10:48

Märkligt. FF är visserligen inte helt 100 men brukar vara mkt bättre än Safari. Kan du ge exempel på sida / formulär som strular?

• Oregistrerad
  • 2005-04-21 10:54

Visst är det märkligt

Dessvärre gäller det alla sidor med formulär... kan vara så enkla som en registrering av en produkt, banksidor, inlogging och lösenord mm. Jag har frågat mig fram lite bland mina Macvänner men ingen har upplevt samma fel!!! Har visat det för en av 99mac's moderatorer som bara skakade på huvudet. Å han ska vara proffs!!
/Jerka

Fy på dig... jag var hos dig av helt andra osaker... tror säkert jag hade fått sprit i mig också... orättvisst!!!

Rensa bort allt med Firefox. App, plist filer allt allt allt.
Ladda ner på nytt och testa säger jag nu.

• Oregistrerad
  • 2005-04-21 11:12

Jasså...

...ja det var väl det jag trodde! Det var fokuset det var fel på inte problemknäckningen! Jag ska göra ett försök i eftermiddag, återkommer med resultatet!

/Jerka

Jag har precis samma strul. Har slängt Firefox med alla tillhörande filer, installerat om - samma fel. Det är lite skumt, ibland fungerar det och ibland inte. Nästan alla formulär i t ex en webbaserad admin står markören bara och blinkar - men det går inte att skriva något...surt

• Oregistrerad
  • 2005-04-21 11:51

Oj då...

...det är ju tråkiga bra nyheter. Tråkigt med strul! Men det innebär nog att det inte är ett lokalt fel i bara min burk! Ökar ju kanske chansen att ngn annan haft samma problem och lyckats lösa det!

/Hoppfull

Vilken build kör ni av FireFox?

Låter som en bugg jag vet har funnits, men den ska vara löst numera. Testa att använda G4 buildsen ifall ni har en G4, ta Trunk builden, den senaste. Brukar lösas ganska så snabbt ifall de vet felet.

Titta gärna i min Firefox tråd i Internet sektionen av forumet, där finns länkar och hur du snabbar upp FF också.

Jag har ett liknanade problem, jag kör dock Windows 98 versionen av FireFox.

Ifall jag börjar att skriva en adress för snabbt i förhållande till när jag har startat webbläsaren dör hela tangentbordet! Om jag trycker på "sökrutan" och skriver vad som helst, fungerar adressfältet igen!

• Oregistrerad
  • 2005-04-21 13:18
Ursprungligen av Tjacke:

Vilken build kör ni av FireFox?

Låter som en bugg jag vet har funnits, men den ska vara löst numera. Testa att använda G4 buildsen ifall ni har en G4, ta Trunk builden, den senaste. Brukar lösas ganska så snabbt ifall de vet felet.

Titta gärna i min Firefox tråd i Internet sektionen av forumet, där finns länkar och hur du snabbar upp FF också.

Jag lirar G5, iMac, är dessvärre helt rudis på fikonspråket i datavärlden :eek: så dina tips funkar säkert men betyder föga i mina öron Någon som kan förtydliga?

Har upplevt det där felet nån enstaka gång, både i 1.0 och nuvarande 1.0.3 (svenska). Dock så pass sällan för mig så det stör mig inte.

trunk är det senaste versionen av Firefox, dvs absolut hetaste koden. Dock så kan den ha vissa buggar, samt att vissa äldre buggar kan vara fixade. När man tycker att en viss Build är stabil, då släpper man den som en uppdatering, såsom 1.0.3, det tar dock många builds innan man får fram en stabil uppdatering. Det finns f ö G5 optimerade "byggen" i Firefox tråden. Dock så är de inte uppdaterad lika mycket såsom G4 "byggena". De här firefox programmen är inte heller de officiella, därav har den en annan logga.

1
Bevaka tråden