Fast jag tror du alltid får ut DV interlaced (Low Filed Dominance). Så funkar det formatet. Det är ett interlaced format.
Men kör man med "none" i en DV-timeline så renderar FCP progressivt, men vid export till en DV-fil blir det Low Field Dominance ändå, fast du kommer få en progressiv look...
Klipp ska man inte mixtra med i varje fall, det är ett som är säkert. Men sekvenser i FCP funkar utmärkt att köra DV-progressive material i.
Även om, som jag gjort, filmar progressive DV med en Panasonic DVP-100XA, så är klippen DV PAL Field Dominance Low. Men materialet upplevs som progressivt ändå för kameran har filmat det så...
Vet inte om jag kan förklara det bättre än så...
Okej, förstår om du inte har möjlighet att köra något annat format! Det du KAN göra är att lägga in allt material i din master edit i en ny time-line, köra denna i 8- eller 10-bit Uncompressed om ni ex. ska göra DVD:er. Detta blir ENORMT mycket snyggare om du ex. gått in och gjort färgkorrigeringar eller på annat sätt påverkat ditt material.