Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail.app och exchange

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan inte få mail.app att använda exchange som smtp server den rejectar alla mail utom de som skall lokalt till servern, har testat mot 4 olika exchange servar - nån mer som har detta scenario / problem ?

/Johanw

Detta har jag också upplevt. Förmodligen är Exchange så inställt att du måste ange dina kontouppgifter för SMTP också.

Sedan är Exchange-servern också noga med att pop3-kontot stämmer överens med smtp-kontot men hur man ändrar det ver jag tyvärr inte.

jodå och jag anger desamma, dock så köper den det inte heller

fler förslag ?

/Johanw

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-08-07 09:51

Det är en feature i Exchange... Du måste säga vem du är innan du kan relaya mail. En vanlig smtp anslutning som skickar mail till lokala konton behöver inte det. Vet ej vilken metod den använder för att verifiera att du får relaya men tydligen så finns den inte med i mail.app.. Synd.

Det är snarare så att exchange och mail.app inte är kompatibla vad det gäller smtp authentication, det hjälper inte att authenticera sig för exchange servern med mail.app det villinte relay mail från det, fungerar utmärkt med mozilla på osx eller outlook/entourage på 9an. Har apple dålig implemtation av smtp protokollet, jag saknar även lite imap funtioner tex att skapa mappar, nån som vet hur man gör ?

/johanw

1
Bevaka tråden