Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppdaterar Java för MacOSX 10.3.9

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-22 14:02

Apple har släppt en Java-uppdatering som skall lösa de problem som uppstod vid uppdateringen av MacOSX till 10.3.9.

After updating to Mac OS X 10.3.9, some systems may have issues with Java applications and Java-enabled websites when using Safari. Safari may unexpectedly quit, and standalone Java applications may unexpectedly quit or not launch. This update resolves that issue.

Läs mer på:

Apples webbplats

Hämta uppdateringen från:

Apples nerladdningssidor

...eller via Systeminställningar -> Programuppdatering

-Torkel

P.s.

Om denna uppdatering skrev schmuck om tidigare i denna tråd...

• Oregistrerad
  • 2005-04-22 21:26

Suck. Även med denna uppdatering så kommer jag inte in på Östgöta Enskilda Banks Internetbank.

Innan jag uppdaterade till 10.3.9 så gick det hur bra som helts, oberoende av webbrowser. Dom säger sig stödja Safari 1.2 och Internet Explorer, men även Firefox gick bra. Nu funkar ingen, måste vara något med Javan.

• Medlem
  • Södertälje
  • 2005-04-22 23:08
Ursprungligen av simmarn:

Suck. Även med denna uppdatering så kommer jag inte in på Östgöta Enskilda Banks Internetbank.

Innan jag uppdaterade till 10.3.9 så gick det hur bra som helts, oberoende av webbrowser. Dom säger sig stödja Safari 1.2 och Internet Explorer, men även Firefox gick bra. Nu funkar ingen, måste vara något med Javan.

För mig fungerar ÖEB:s internetbank. Med en markant prestanda förbättring.
Jag använder kodbox för att logga in. (Det finns väl fler sätt om jag inte minns fel.)

Har installerat "Security Update 2005-002" men inte den senare "Java-uppdatering för Mac OS X 10.3.9".

Att försöka titta på kartor på hemnet fungerar fortfarande inte (kan inte komma ihåg att det någonsin fungerat med Safari. Övriga webb-läsare är det dock inga problem med.)

• Oregistrerad
  • 2005-04-23 10:40
Ursprungligen av jozza:

För mig fungerar ÖEB:s internetbank. Med en markant prestanda förbättring.
Jag använder kodbox för att logga in. (Det finns väl fler sätt om jag inte minns fel.)

Har installerat "Security Update 2005-002" men inte den senare "Java-uppdatering för Mac OS X 10.3.9".

Installerade "Security Update 2005-002" en gång till. Nu funkar ÖEB:s internetbank. Förra uppdateringen hade tydligen inte tagit.

Hemnet-kartan funkar bara i Firefox, inte i Safari, för mig.

Senast redigerat 2005-04-23 13:08
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2005-04-23 23:17
Ursprungligen av simmarn:

Installerade "Security Update 2005-002" en gång till. Nu funkar ÖEB:s internetbank. Förra uppdateringen hade tydligen inte tagit.

Hemnet-kartan funkar bara i Firefox, inte i Safari, för mig.

Skönt att internetbanken började fungera (det är ju snart betalningsdags igen )
Men man blir ju lite fundersam över varför java är så instabilt.

Apropå hemnet-kartan så har jag skickat det som en bugg för ett år sedan.
(Vet egentligen inte om det är Safaris "fel" att det inte fungerar eller om det är
webbsidan i sig som egentligen inte borde fungera. D.v.s. att webbsidan inte följer
officiell webbstandard. Men då borde den ju rimligtvis inte fungera i Firefox. :rolleyes: )

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-04-22 22:08

Samma problem med DN bostad. Kartfunktionen fungerar ej i safari men däremot i camino..

För mig fungerar inte kartfunktionen i hemnet.se när jag kör Safari

PB 12" 1.5GHz 10.3.8

/ Andreas

• Medlem
  • 2005-04-22 23:12

Äntligen fungerar det att spela poker på bettson igen. Hade problem med krascher efter uppdateringen till 10.3.9.

/Majk

1
Bevaka tråden