Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skulle inte Apple kunna turnera Sverige?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-23 18:01

Tja alla har en idé och undrar vad ni tycker om den.

För att få folk att köpa sakerna så måste man ju få testa sakerna och se dem live. Har ni aldrig tänkt på kanske en Apple buss som åker runt i landet och har lite demonstrationer kanske där folk kan testa sakerna och ställa frågor.

Samt sänka priserna lite så det blir ännu mer lockande.

/Abbe

Apple hade faktiskt en kampanj som såg ut ungefär på det sättet i samband med lanseringen av iMac G5. Jag har för mig satt Apple då åkte runt i Sveriges södra storstäder, Göteborg, Stockholm och Malmö med en stor "igloo" som innehöll alla deras produkter.

Att sänka priserna vore trevligt men jag ser priserna som helt okej. Jag såg en bärbar 17"are i Computer Citys reklamtidning idag, den kostade över 26 000 men var inte speciellt mycket bättre än 17" PBn!

• Medlem
  • Solna
  • 2005-04-23 18:36

hehe bärbara pc:n suger så det inte är sant kvittar hur mycket man pungar ut. Hade själv en för 16.500:- men den var nice design och slimmad men ändå typ.

Har pc nu men funderar på iMac när Tiger släpps!

Jag har förtydligat rubriken i ditt inlägg. Läs mer här:
http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=91

• Medlem
  • Solna
  • 2005-04-23 18:47

Hehe tyckte det var ganska bra rubrik

Ursprungligen av Abbe83:

Hehe tyckte det var ganska bra rubrik

Läs tråden jag länkade till så förstår du bättre varför vi ändrar på rubriker ibland. Det var inget fel med "Apple on tour" i sig, men det är omöjligt att ana trådens innehåll från den titeln. Vidare kommentarer om moderation tas i feedback-forumet.

Kan inte ni som ändrar dåliga rubriker citera den ursprungliga rubriken så vi övriga förstår varför den ändrades. Annars är det väl bättre att trådskaparen får ett privat meddelande om detta så vi andra slipper bli så brydda.

• Medlem
  • Öland
  • 2005-04-24 12:36
Ursprungligen av Macaddict:

Kan inte ni som ändrar dåliga rubriker citera den ursprungliga rubriken så vi övriga förstår varför den ändrades. Annars är det väl bättre att trådskaparen får ett privat meddelande om detta så vi andra slipper bli så brydda.

läste du det förra inlägget? Vidare kommentarer om moderation tas i feedback-forumet.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-24 14:35

Jag tycker att apple kunde haft en lastbil som dem har sina produkter i som dem kör runt i sverige, och då inte i stockholm, gbg, och malmö för där finns det fina butiker.

Men i lite mindre städer kunde dem kört rundor med en lastbil...

• Medlem
  • Solna
  • 2005-04-24 15:28

Exakt. Men som vanligt så skiter företag i alla som inte bor i Östermalm och sånt sk*t.

1
Bevaka tråden