Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VNC tjuter

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-04-23 20:36

Programmet RealVNC får min Powerbook att ge ifrån sig ett tjutande ljud. Inte från högtalarna utan innifrån datorn. Hur faan kommer det sig?

• Medlem
  • International user
  • 2005-04-23 20:47

Vet inte, men FirstClass får min PB att ge ifrån sig ett liknande tjut.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-04-23 20:51

ganska svagt men högt som satan. (för er som inte vet det är volym = svag/stark och ton = låg/hög, så ni inte börjar hacka på att jag påstår att det är svagt och högt samtidigt ).

• Medlem
  • International user
  • 2005-04-23 21:16

Jag har samma fenomen med min PB. Kommer inte ihåg med vilket program.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2005-04-23 21:27
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-23 23:01
Ursprungligen av xtimmyx:

Programmet RealVNC får min Powerbook att ge ifrån sig ett tjutande ljud. Inte från högtalarna utan innifrån datorn. Hur faan kommer det sig?

Min PowerBook 1,67GHz tjuter när jag kör TP-Test ... trodde min var trasig men ni verkar alltså ha liknande problem... så bra

• Medlem
  • International user
  • 2005-04-23 23:19

Ja, så var det. Under 'TP-Test' tjuter min PB/1,25.

• Medlem
  • Täby
  • 2005-04-25 15:44
Ursprungligen av Wire:

Ja, så var det. Under 'TP-Test' tjuter min PB/1,25.

Min PB tjuter också under TP-Test...

• Medlem
  • International user
  • 2005-04-23 23:20

Men: Vad är det som tjuter?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-23 23:58

Min ena 15" 1,25a låter konstigt när disken och processorn jobbar!
Ibland tjuter det lågt iband bara ett tickande lågt ljud.

Ska testa att ominstallera den när jag kommer hem! Det lixom låter 1 sec åt gången med 1 sec mellanrum.

Är inte disken som havererar då ljudet kommer i mitten utav datorn ungefär över ram minnet! Måste vara något med moderkortet!

Lustigt i vilket fall...vad i ett moderkort kan ge ifrån sig ljud?

• Medlem
  • Alvesta
  • 2005-04-24 00:08

Tror ljudet eventuellt försvinner om ni installerar CHUD-tools och avaktiverar "nap".

Min G5 kan tjuta lite ibland om jag har nap påslaget, så jag har stängt av det för gott. Märker ingen skillnad i temperatur eller fläktaktivitet med nap avslaget.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-24 20:10
Ursprungligen av akesson:

Tror ljudet eventuellt försvinner om ni installerar CHUD-tools och avaktiverar "nap".

Okej, vi ska aktivera nap för att bli av med ljudet.

Ursprungligen av akesson:

Min G5 kan tjuta lite ibland om jag har nap påslaget, så jag har stängt av det för gott. Märker ingen skillnad i temperatur eller fläktaktivitet med nap avslaget.

Men du blir av med ljudet om du INTE kör nap?

• Medlem
  • Alvesta
  • 2005-04-24 21:58
Ursprungligen av ivar:

Okej, vi ska aktivera nap för att bli av med ljudet.

Men du blir av med ljudet om du INTE kör nap?

Precis!

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-04-24 00:23

Lustigt, det verkar vara ett vanligt fel då tydligen, min låter inte på 0 eller 100% på systemload men på det emellan. men i vanligt arbete så är det bara med vnc som det hörs för mig.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-04-25 16:43

Nån som hört någon förklaring från apple?

• Oregistrerad
  • 2005-04-25 17:40

Network

Min tjejs PC uppför sig på exakt samma sätt när man har tung nätverksload (överför filer mellan min Powerbook och hennes PC i Gigabithastighet exempelvis).

Misstänker att det sitter samma typ av Ethernetkrestsar i dom flesta datorer idag. Och när bandbredden går upp då ökar ju "interference" också. Störningar. Jag har aldrig haft det på min Mac Mini (Även om jag flyttat filer som en galning, å andra sidan sitter mitt öra längre ifrån nu än det brukar göra på tjejs PC).

Jag har inte haft några problem med min Powerbook dock.

1
Bevaka tråden