Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur skanna från Brother MFC 9180 till OS-X?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en multifunktiosskrivare, Brother MFC 9180. Har hämtat hem drivrutiner för att kunna skriva och skanna via OS-X. Att skriva går bra, likaså går det bra att faxa. Det är väldigt sällan jag skannar, men det hade varit trevlig att ha funktionen i min Mac.
Antar att jag måste skaffa ett program för att skanna.

http://www.brother.com/E-ftp/macosxdownloadscn.htm

Står det:
Confirmed applications:

* Adobe® Photoshop® 7.0/ CS
* Adobe® ImageReady® 7.0**
* Microsoft® Office v.X with Service Release 1
(Word X, Excel X, PowerPoint X )
* ArcSoft® PhotoPrinter® 4
* Graphic Convertor 4.5.1
* Presto!® PageManager® 4.0

Har inte lust att köpa Photoshop bara för att skanna. Någon bra idé?

Senast redigerat 2005-04-24 09:11

Skanna Gratis!

Har själv löst problemet – GRATIS! Mac innehåller ofta en massa positiva överraskningar. Testade programmet ”Bildinsamling” utan någon kamera ansluten. Drivrutinen för att skanna från Brother MFC-9180 fanns emellertid på plats. Det medförde att programmet ”Bildinsamling” automatiskt började skanna ett dokument från svannern. Med hjälp av: Arkiv, Skriv ut, sparade jag den inskannade bilden i PDF-format. Slutligen infogade jag den inskannade bilden i ett ordbehandlingprogram (Works), där bilden slutligen kunde formas till lagom storlek.
[/QUOTE]

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2006-06-12 21:04

Fast det var nån annan som frågade om skanning måste jag få tacka för tipset. Jag har en MFC-215C som inte ville funka med Tiger, men med Bildinsamlingen gick det! Strålande!
Stig Johansson

1
Bevaka tråden