Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiger - iPhoto-iDvd=Bra

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte höra vad folk tycker om att man har lyft ut alla iLife applikation inkl iPhoto ur Tiger?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-25 09:40

Tja, om man jämför med hur det varit om iLife varit inbakat, så är det...

Sämre.

Anledningen?
Sälja separat mjukvara -> ökad vinst för Apple?
Jag misstänker dock att nya datorer har iLife förinstallerat med Tiger - precis som Mac mini hade med 10.3 - och det kanske blir droppen i bägaren för att få fler att byta upp sig vad gäller hårdvaran, när man ändå får "så mycket på köpet" ? -> Ökad vinst för Apple...

Om bakfoten...

Nae, det där har du väl missuppfattat! Tiger är OS:et, iLife-programmen är...just det, iLife-program. Köper du Panther (nuvarande OS, så följer inte iLife med i det. Köper du Tiger så följer inte iLife med där heller. Det är separata program (sviter)
Köper du däremot en ny (Mac) dator så följer både OS:et (självklart) och iLife med.
Håkan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-25 09:49

Nja, åtminstone iPhoto följde väl med Panther?

Jag hade iaf iPhoto i min gamla G3 och till den använde jag butiksversionen av Panther. Jag kan iofs ha "stulit" iPhoto från iBooken, men jag har inget minne av det - vill minnas att jag hade iPhoto innan iBooken köptes. Var det inte så att de gamla i-programmen (innan de började sälja dem separat som en iLife-svit, innan tex Garageband kom) faktiskt följde med retailversionen av OS X? ...eller minns jag helt fel? Var det "bara" på Jaguartiden som programmen följde med?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-25 10:17

När jag köpte min Mac mini, som vi alla vet lanserades samtidigt som iLife 05, så fanns iLife 04 installerat på hårddisken. iLife 05 följde med på skiva men jag fick som sagt installera det själv.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-25 12:15
Ursprungligen av Olof Olsson:

När jag köpte min Mac mini, som vi alla vet lanserades samtidigt som iLife 05, så fanns iLife 04 installerat på hårddisken. iLife 05 följde med på skiva men jag fick som sagt installera det själv.

Min mini beställdes 28 februari och hade iLife 05 förinstallerat och med som tillval på den system-dvd som följde med (inte som fristående program, endast "bundlat".)

1
Bevaka tråden