Jag använder .mac för en enda sak, nämligen att få min adressbok och min kalender synkroniserad mellan min stationära arbetstation och min PowerBook.
Detta är guld värt för mig eftersom det ofta händer att jag lägger in kalenderhändelser och kontakter på den ena datorn. Innan jag hade .mac blev det bara en enda röra till sist och jag kunde missa möten osv. eftersom de låg i den ena datorn men jag kollade kalendern i den andra.
Nu när jag kör .mac fungerar det hela klockrent, mina kontakter osv är alltid perfekt synkade både mellan mina datorer och även min k700i. Jag är otroligt nöjd för den smidiga implementeringen, det har aldrig varit så god ordning på mig som det varit efter det att jag tecknade upp mig för .mac.
De övriga funktionerna har jag inte direkt använt mig av men det kan ju vara sjysst att lägga upp fotoalbum lätt osv framöver.
Just synkroniseringen av adressbok och kontakter går idag inte att lösa på egen hand med terminalhack och liknande, tro mig jag har försökt att som finns på nätet. En annan sak som bara finns på .mac är synkroniseringen av bokmärken i Safari, också det en funktion guld värd när man har 2 macar.
I och med Tiger fungerar synkroniseringen ännu bättre och synkar dessutom saker som exempelvis signaturer och konton från Mail. Otroligt smidigt.
.mac har gjort mitt dataliv 100% enklare över en natt, jag kunde inte vara mer nöjd