Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knasigt vid uppstart

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om detta är under rätt froum, men låt gå...

När min fru startar upp sin Pismo 400 oavsett om det är i 9:an elelr i 10:an, så öppnar Pismon cd-släden, dvs den åker ut under uppstarten.

Har själv en Pismo 500 som inte beter sig så. Det är precis som om systemet (eller systemen, då det gäller både i 9:an och i 10:an) letar efter en sytem-cd-skiva i cd-släden och när den inte hittar någon, så öppnar den konstigt nog släden.

Detta var inte så här innan jag installerade om systemet. Hade tidigare även då 9:an och 10:an på samma partition, precis som nu, men formaterade om skivan när frugan tog över denna Pismo 400, när jag skaffade en Pismo 500.

Kan det vara något slags virus som slår sig på Apples nya system?

/Peter

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-25 09:57

Uppdatera firmware. Kolla om F12 tangenten glappar.

/glemme

Verkar som om problemet har något med systemet att göra. Testade att försöka att starta upp Pismon utan dvd-spelaren isatt, men då vägrade den att starta upp överhuvudtaget .

Får ta och installera om systemet igen, när jag får tid...

Du har ingen USB-hub eller tredjeparts USB-programvara installerat?

Min iBook har samma dumheter för sej ibland.

Den enda tredjepartsprogramvara/hårdvara är Kensingtons nya betaversion av MouseWorks för MacOS X. [ BETA Kensington MouseWorks 2.0b1 for Mac OS X last updated 4/15/02 ]http://www.kensington.com/support/sup_1357.html]

Det finns en PocketMouse kopplad till datorn och MouseWorks får den att fungera...tror jag.

Kan det vara denna betan som tillsammans med PocketMouse ställer till problemet för mig, eller rättare sagt för min fru?

• Oregistrerad
  • 2002-04-30 09:13

Vi har samma problem med en stationär G4 400 på jobbet. Varje gång den startar åker cd:n ut. Har kört norton och dyl. men problemet kvarstår.

Kolla era USB-tillbehör,koppla loss och prova starta om...

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-04-30 12:15

Lösningen till G4:an är iaf att ta ut iMaten, vet inte om det är lösningen till PB:n

Jag kopplade loss Kensington PocketMousen och voila inga problem vid omstart varken med 9:an eller 10:an.

Frågan är varför inte Apples system och externa USB-mojänger fungerar bättre än så här?

Frågan är varför externa mojängtillverkare inte klarar av att göra mojänger som fungerar som de skall?

1
Bevaka tråden