Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder krashar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 22:50

hej,

Jag har ofta problem med att finder krashar när jag installerar program som behöver autensiera. Detta händar oftast (tror jag) när man drar programmet till startskivan, som i sen tur automatiskt öppnar finder-fönstret med hårddisken synlig. Fortsätter jag och dra programmet till "program" så krashar finder ofta. Jag har 10.3.9 och en Mac Mini.

Någon annan som upplevt samma sak?

Nej, tyvärr, men är det inte så att när du "bekräftat" kraschrapporten så kommer finder upp igen???

I så fall, skriv detta i terminalen för att skippa kraschrapporten helt och hållet (finns bara där för att tala om för dig att det kraschat):

defaults write com.apple.CrashReporter DialogType none

• Oregistrerad
  • 2005-04-29 11:35
Ursprungligen av martinalexander:

Nej, tyvärr, men är det inte så att när du "bekräftat" kraschrapporten så kommer finder upp igen???

I så fall, skriv detta i terminalen för att skippa kraschrapporten helt och hållet (finns bara där för att tala om för dig att det kraschat):

defaults write com.apple.CrashReporter DialogType none

Jag får ingen krashrapport, den bara startar om. Och i övrigt så vill jag ha en krashrapport.

En grej som kan ge Finder hosta är gamla högerklicks-program. Har du något sådant installerat?

Kolla igenom mappen Contextual Menu Items i dina systembibliotek och se om du ser något misstänkt.

• Oregistrerad
  • 2005-04-30 00:22
Ursprungligen av Anders Täpp:

En grej som kan ge Finder hosta är gamla högerklicks-program. Har du något sådant installerat?

Kolla igenom mappen Contextual Menu Items i dina systembibliotek och se om du ser något misstänkt.

Jag har ett nytt system (installerade för mindre än 2 veckor sen) så det tro jag är ganska otroligt. Felet uppträder ENDAST då jag installerar program i programmappen och behöver verifiera autoritet. Felet verkar också vara begränsat till när jag drar program till hårddisken (som i sin tur öppnar en "finder-mapp" och låter mig "släppa" programmet på programmappen i vänstra delen av fönstret under "genvägar".

Testa att reparera behörigheter med Skivverktyg till att börja med.

1
Bevaka tråden