Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer 2x dual-core i nästa PM G5?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det här kan väl knappast kallas ett rykte ens, men följande formulering hetsade upp mig en aning, när jag läste John Siracusas recension av Tiger:

Citat:

Matters get worse when you consider a multi-CPU system. More simultaneous threads vying for the same number of kernel locks means more contention. There are no Macs with more than two CPUs right now. But let's face it, a dual-core, dual-chip Mac is inevitable at this point. ("Confirmed!!!") Such a beast won't take too kindly to a split funnel kernel. What's an OS to do?

(Citatet är från artikelns fjärde sida.)

Jag känner alltid ett mått av skepsis mot rykten om en obestämd framtid - särskilt när det gäller de typiska ryktessidorna. Men här fastslås det på ett rätt självsäkert sätt av en person med enorm teknisk insikt. Frågan är om han har kontakter som även ger insikter i Apples planer. Jag har ingen aning om hur man ska värdera hans "confirmed". Någons som har en åsikt???

Lär väll knappast hända mycket närmsta 6 månaderna om jag gissar rätt.

Ursprungligen av Nicklas Högås:

Det här kan väl knappast kallas ett rykte ens, men följande formulering hetsade upp mig en aning, när jag läste John Siracusas recension av Tiger:
(Citatet är från artikelns fjärde sida.)

Jag känner alltid ett mått av skepsis mot rykten om en obestämd framtid - särskilt när det gäller de typiska ryktessidorna. Men här fastslås det på ett rätt självsäkert sätt av en person med enorm teknisk insikt. Frågan är om han har kontakter som även ger insikter i Apples planer. Jag har ingen aning om hur man ska värdera hans "confirmed". Någons som har en åsikt???

Att det kommer det vet jag också att det gör.
Frågan är istället NÄR de kommer till macen. Hittills ha Apple kommit med teknik ca 12 - 24 månader efter att pc har fått det. Men att DualCore kommer till macen det vet jag att det gör ( Pc har det redan ) hur kan jag veta det, ju för att det är en naturlig utveckling av dagens Cpuer.

Jo, det är ju klart att det kommer dual-core, men många är nog tveksamma till att Apple skulle sätta in två sådana proppar i en maskin. På sätt och vis skulle det ju bli fyra processorer.

Varför skulle det över huvudtaget komma i en vanlig PowerMac och inte i en Xserver först?

1
Bevaka tråden