Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Widgets - favoriter

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så, vilka är era favoritwidgets hittills?

Mina är: Weather, världsklockan, Versiontracker, Transmit, Creaturesinmyhead, Konverteraren, Adressboken, kalendern och dictionary.

Screenshot:

Ursprungligen av Leftrustle:

Så, vilka är era favoritwidgets hittills?

Mina är: Weather, världsklockan, Versiontracker, Transmit, Creaturesinmyhead, Konverteraren, Adressboken, kalendern och dictionary.

Screenshot:

Var hittar man t ex Versiontrackerwidgeten?

[QUOTE="Leftrustle"]Så, vilka är era favoritwidgets hittills?

Mina är: Weather, världsklockan, Versiontracker, Transmit, Creaturesinmyhead, Konverteraren, Adressboken, kalendern och dictionary.
]

Min favorit är nog "omvandlare" ful men användbar. Var hittar man t ex Versiontrackerwidgeten?

Mina favoriter är: Dash Monitors, Dictionary och min egenhändigt ihopslaffsade hitta.se-widget. (http://www.dashboardwidgets.com/showcase/details.php?wid=166) Har lite kvar att göra på den, snygga till grafiken och göra så att mellanslag och svenska tecken funkar.

Ursprungligen av psychozz:

Mina favoriter är: Dash Monitors, Dictionary och min egenhändigt ihopslaffsade hitta.se-widget. (http://www.dashboardwidgets.com/showcase/details.php?wid=166) Har lite kvar att göra på den, snygga till grafiken och göra så att mellanslag och svenska tecken funkar.

Aaaa det var därför jag inte fick den att fungera. Inga mellanslag!
Hoppas du får till det med med ÅÄÖ också.
Snyggt jobbat

Transmit widgeten verkade superbra först, men den kräver ju Transmit och är lite seg...

Borde man inte kunna göra en exakt lika widget med det inbygda ftp kommandot...

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2005-04-29 20:31

Widgets är trevligt och funkar bra bortsett att jag inte får någon krusningseffekt när de dyker upp på skrivbordet. Måste man aktivera den funktionen (jag har ännu inte hittat någonstans att göra det) eller är det så att min Ibook 700 Mhz helt enkelt inte klarar av det?

Ursprungligen av glunten:

Widgets är trevligt och funkar bra bortsett att jag inte får någon krusningseffekt när de dyker upp på skrivbordet. Måste man aktivera den funktionen (jag har ännu inte hittat någonstans att göra det) eller är det så att min Ibook 700 Mhz helt enkelt inte klarar av det?

Precis så, din ibook klarar inte att visa effekten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-29 21:34

Ändra unställningar?!

Hur ändrar man t.ex. valet av typsnitt i de olika 'widges' !?

Ursprungligen av Clavius:

Hur ändrar man t.ex. valet av typsnitt i de olika 'widges' !?

Allt bygger på html, så definiera det i css:en...

Ursprungligen av Clavius:

Hur ändrar man t.ex. valet av typsnitt i de olika 'widges' !?

Med css. Öppna .wdgt-paketet, leta upp .css-filen och redigera efter behag

Hej!
Tänkte bara pitcha idén med en allannonser.se widget, det vore praktiskt!
Gav mig på ett försök i helgen, men rörde bara ihop det. Jag förstog inte riktigt vad det var jag satt och ändrade. Så någon mer kunnig kanske kan ta tag i något sådant?

Hitta widgeten, min favorit just nu!

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2005-04-29 21:51
Ursprungligen av Olav Rust:

Precis så, din ibook klarar inte att visa effekten.

Surt. Min PM G4 1Ghz med GeForce 4 64MB klarar inte hellar av att få krusningseffekten, riktigt kass!

Ursprungligen av rusk:

Surt. Min PM G4 1Ghz med GeForce 4 64MB klarar inte hellar av att få krusningseffekten, riktigt kass!

Vågeffekten är väl inget att missa.

Värre är väl att du antagligen inte kan utnyttja Quartz 2d extreme.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2005-04-29 22:06
Ursprungligen av Olav Rust:

Precis så, din ibook klarar inte att visa effekten.

Ok! Det är ju i och för sig ganska värdsligt och jag överlever nog men lite märkligt är det då det inte borde vara SÅ minnes/grafik-krävande. Och klarar maskinen OS:et som helhet borde det väl klara alla effekter. Nå, själva Widgetfunktionen i sig är ju dock trevlig medan krusningseffekten i ärlighetens namn mest är kosmetika om än snyggt.

  • Medlem
  • 2005-05-05 22:52
Ursprungligen av glunten:

Ok! Det är ju i och för sig ganska värdsligt och jag överlever nog men lite märkligt är det då det inte borde vara SÅ minnes/grafik-krävande. Och klarar maskinen OS:et som helhet borde det väl klara alla effekter. Nå, själva Widgetfunktionen i sig är ju dock trevlig medan krusningseffekten i ärlighetens namn mest är kosmetika om än snyggt.

Beror inte detta på att "Tiger" använder core-image vilket ställer högre krav på grafikkortet?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-30 00:18
Ursprungligen av Leftrustle:

Så, vilka är era favoritwidgets hittills?

Countdown Calendar!
Just nu är det 239 dagar kvar till julafton.

hitta.se-widgeten är förresten uppdaterad med snyggare grafik med Peders (akesson) hjälp. Tack Peder!

  • Medlem
  • 2005-04-30 10:44
Ursprungligen av psychozz:

hitta.se-widgeten är förresten uppdaterad med snyggare grafik med Peders (akesson) hjälp. Tack Peder!

Var kan man få tag på den?

Ursprungligen av psychozz:

hitta.se-widgeten är förresten uppdaterad med snyggare grafik med Peders (akesson) hjälp. Tack Peder!

Kan man använda söktermer med å, ä och ö?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-30 14:49
Ursprungligen av David Molarin:

Kan man använda söktermer med å, ä och ö?

Det verkar vara strul med det. Jag sitter just nu och utvecklar en widget för sökning på eniro.se, men får det inte att fungera med svenska tecken. Har försökt konvertera dem till "%F6" osv, men dashboard verkar inte gilla vissa tecken i sökfält (inte procenttecknet heller). Händer inte ett smack (inte ens safari öppnas) när man försöker söka med vissa tecken i söksträngen.

Jag är ingen direkt erfaren javascript-kodare, så är det nån som har en idé om hur man skulle kunna lösa detta? Och då helst utan att implementera och sno eniros/hitta.ses egna script

Kanske borde starta en tråd för detta i utvecklar-forumet istället...

This day in history.

Rolloq

Finns det någon Widget som visar alla tillgängliga airport-nätverk?

  • Medlem
  • 2005-05-01 18:22
Ursprungligen av Kristofer:

Finns det någon Widget som visar alla tillgängliga airport-nätverk?

Den här kanske?

http://www.apple.com/downloads/macosx/dashboard/jiwirewifihotspotfinder.html

Tack, men det är en widget man söker efter wifi-nät i en databas med. Jag tänkte mig en som skriver ut de nät som airport hittar i luften.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-06 09:59

Air traffic control

Ursprungligen av Kristofer:

Finns det någon Widget som visar alla tillgängliga airport-nätverk?

Air traffic control är precis vad du letar efter.

Den finns här: http://www.apple.com/downloads/macosx/dashboard/airtrafficcontrol.html

hils

r

Ursprungligen av Kristofer:

Finns det någon Widget som visar alla tillgängliga airport-nätverk?

Här?
http://www.apple.com/downloads/macosx/dashboard/airtrafficcontrol.html

Bevaka tråden