Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fontbook förbättrat i tiger?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-29 13:28

Apple skryter på http://www.apple.com/macosx/features/fontbook/ om hur bra Fontbook har blivit i Tiger.... vi som brottats med tidigare Fontbook-versioner har anledning att vara skeptiska.

Någon här som hårdkört Fontbook i Tiger och lastat in ett rejält gäng typsnitt? Hur uppför den sig jämfört med FontAgent Pro och Suitcase?

Jag drog just in Adobe Font Folios alla typsnitt just för att testa.
Har testat en timme cirka och jag tycker att det funkar bra. Visserligen tog Photoshop en stud att starta... stod ett tag på "Läser in typsnitt...".
Den har en del nya funktioner som "Hantera duplikat". Men jag tycker att den verkar bättre har inte hunnit prova eftersom Tiger är lite för ny i min dator.
Men än så länge funkar det.
Det enda Font Book inte har är auto påslagning av typsnitt i övrigt tycker jag att den funkar när jag förstått mig på hur den fungerar.

• Medlem
  • Västerås
  • 2005-04-29 15:39

Jag tror inte att det skulle vara några problem med det eftersom jag använt förra versionen flitigt, och inte haft några allvarliga betänkligheter.

Ser därför verkligen fram emot nya Tiger där Fontbook uppenbarligen får flera nya avancerade funktioner. Och det är ju bara bra. Känner mig alltså lugn på den punkten i varje fall.
Vet dock inte om det finns stöd för OpenType ännu.

OpenType fungerade väl innan också? Jag har iaf använt OT fonter..

1
Bevaka tråden