Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag tycker att DB är totalt värdelöst i jämförelse med K. Jag vill ju ha dessa små söta widgetar liggandes på skrivbordet alt. "always on top" men det funkar ju inte med DB...
Jag tycker att DB är totalt värdelöst i jämförelse med K. Jag vill ju ha dessa små söta widgetar liggandes på skrivbordet alt. "always on top" men det funkar ju inte med DB...
Vad är det som gör DB bättre än K?
Det här löser ditt problem:
To get the Dashboard Widget to stay on the desktop, click on Dashboard, when you select the Widget in the dashboard dock just hold F12 while dragging to the desktop.
To get the Dashboard Widget to stay on the desktop, click on Dashboard, when you select the Widget in the dashboard dock just hold F12 while dragging to the desktop.
Jamän, det funkar ju faktiskt! Men bara med en widget i taget va? Ska leka lite mer och se hur det funkar.
En annan sak som är en stor fördel med Dashboard jämfört med Konfabulator är hur enkelt det är att skapa egna. Bara webbtjosan alltihop. I grund och botten bara DHTML (HTML/CSS/JavaScript), med möjlighet att köra shellskript samt koppla in Cocoa-plugins. Grymt najs.
Dessutom är det så att Konf.. startade en ny instans av Javascript "motorn" för varje widget man la på skrivbordet. Vilket betyder att den tuggade minne nåt så in i h-vete.
Oavsett vilken f-tangent jag än ställer in till att visa dashboard, tvingas jag hålla nere fn också för att det ska fungera. F8 har till exempel inte någon funktion i systemet. Hur löser jag detta?
Har en iBook G4.
Oavsett vilken f-tangent jag än ställer in till att visa dashboard, tvingas jag hålla nere fn också för att det ska fungera. F8 har till exempel inte någon funktion i systemet. Hur löser jag detta?
Har en iBook G4.
Det är helt enkelt så det fungerar med laptop-tangentbord. Gillar du inte det så kan du ju köpa till ett vanligt tangentbord.
Har en iBook G4.
Gå till inställningar Tangentbord.
Kryssa i rutan "Använd F1-F12 att styra programfunktioner"