Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många har ännu inte ens fått leveransmeddelande?

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Känns rätt surt att ha beställt och betalat för Tiger för flera veckor sen utan att det händer nåt med orderstatusen, samtidigt som massor med folk beställt helt nyligen och redan sitter med Tiger hemma, eller har fått leveransbesked om att den är på väg. Är jag ensam? Är vi många?

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-04-30 01:13
Ursprungligen av Stinky:

Känns rätt surt att ha beställt och betalat för Tiger för flera veckor sen utan att det händer nåt med orderstatusen, samtidigt som massor med folk beställt helt nyligen och redan sitter med Tiger hemma, eller har fått leveransbesked om att den är på väg. Är jag ensam? Är vi många?

Ensam är du inte! Min status är fortfarande "Open". Fick dock hem det nyss på "annat" sätt så länge…

Såg att det är fullt kaos i USA, Apple använder alla tre stora budföretag och skickar ut spam-mängder av mailursäkter för förseningarna – många blir också lovade 20 dollars refund om inte leveransen gick iväg den 29:e. (Och samtidigt rapporterar folk att de först fått ett förseningsmail, sen Tiger 10 min senare... nån fick Tiger till dörren en kvart innan förseningsmailet...)
En liten refund kanske denna nördiga väntan är värd?

Jag är också en av dessa.
Beställde i god tid (19 April), men min order står fortfarande som "Open". En otrolig besvikelse, även om jag i verkligheten har annat för mig den här helgen.

Vem fan har inte annat för sig? Deklarationen, t ex..? Och min fru är i London med kidsen och jag lovade ha klippt häcken och fixat komposten när de kommer hem på söndag... Plus att jag lovat svågern riva en källarvägg?
Men vem kan öht göra nåt annat när man har en Tiger-order "Open"?
Mina nerver är för klena för det...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-30 11:44

Beställde Tiger den 23:e april, och blev givetvis också besviken när ordern står som open fortfarande. Hade det inte varit för den fina studentrabatten via applestore hade jag gladeligen avbokat och köpt på butik.

Det känns som det inte är första gången apple inte prioriterar sina förbeställningar tillräckligt. Jag börjar fundera på det verkligen finns någon vits att förboka ex via apple store i framtiden (det var exakt samma sak med min mac mini).

mvh
FrrH

Jag beställde den 17 April och statusen är fortfarande "Open". Jag är riktigt besviken över att Apple Store inte verkar bry sig om förbeställde en dag innan lansering eller flera veckor innan.

Jag fick min Tiger den 28/4. TNT som körde ut sa att de hade hela bilen full. Konstigt att det blir så olika utfall från Apple Store.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-30 12:46
Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Jag fick min Tiger den 28/4. TNT som körde ut sa att de hade hela bilen full. Konstigt att det blir så olika utfall från Apple Store.

Grattis!
men när beställde du?

Väntar fortfarande.......

Yes!

Ursprungligen av Yes:

Grattis!
men när beställde du?

Väntar fortfarande.......

Samma dag den fanns tillgänglig för bokning på Apple Store

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-30 17:16
Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Samma dag den fanns tillgänglig för bokning på Apple Store

Tydligen verkar det som att Apple Store kan bara fixa snabb om deras hemsidan är uppdaterat med info "finns på lager".
De som var i god tid beställt verkar hamna i kölista som Apple Store betar av en i taget manuellt ?

måste bara fråga, Har ni betalt dem då?

Kan ju vara lätt hänt att apple inte har fått kosing.

/nöjd tigerägare

Min betalning via Amex gick igenom den 16 april... vilket bara gör detta ännu surare. Apple Store drog 1200 spänn direkt, leveransen är de visst inte lika seriösa med... Och nu har de väl, liksom TNT, i härlig svensk arbetsmarkadsordning "tagit helg".
Jag tänker kräva en refund liknande den som Apple erbjudit i USA.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-04-30 13:15

De reserverade pengarna på mitt konto direkt den 12:e när jag beställde, men sedan fick jag tillbaka dem efter någon vecka igen. Tycker det är lite märkligt sätt faktiskt…

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-04-30 13:17
Ursprungligen av Clas:

De reserverade pengarna på mitt konto direkt den 12:e när jag beställde, men sedan fick jag tillbaka dem efter någon vecka igen. Tycker det är lite märkligt sätt faktiskt…

Märkligt ja - men så gör väl Apple vid nätinköp.

Ursprungligen av Le:

Märkligt ja - men så gör väl Apple vid nätinköp.

Så går ju alla kortköp till. Med undantag av terminaler som inte är online, typ i taxibilar och kan kolla saldot innan köpet.

Normalt sett gör man ju dock ett köp och får med sig varan direkt och då hinner inte pengarna tillbaka till kontot.

Samma här, pengarna reserverades på mitt VISA när jag beställde, men reservationen försvann ungefär efter en vecka.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-30 17:29

Beställde 25:e. Ordern är fortfarande "Open" och speciellt mycket lär väl inte hända under helgen.

Mailade applestore och klagade på att min order inte levererats den 29:e som utlovat. I svaret beklagade de sig över att de tyvär inte hade kunnat leverar alla exemplar i tid:

"Då beställningar i samband med denna release har nått ett oväntat högt antal har vi inte kunnat möta våra förhoppningar om att tillfredställa samtliga kunders önskemål. "

Man tycker att det inte borde varit speciellt svårt att förutse att väldigt många skulle beställa Tiger.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-30 18:17

Beställde min Tiger den 26 och DHL levererade mitt på dagen den 29:de. Rätt rappt tycker jag. Det är smart av Apple att överträffa förväntningarna ibland.

När jag beställde stod det att paketet skickas ut den 29 april och att leveranstiden blir 3-4 arbetsdagar.

När leveransbeskedet skickades på kvällen den 28 stod det att Tiger var skeppat och att leveransen tar 1-2 arbetsdagar.

När jag väl hade paketet hade båda beskeden överträffats.

Bra Apple!

Det ska kanske tilläggas att jag bor i Tyskland. (Inte så många macanvändare, relativt sett, och en tradition av effektiv logistik).

Eftersom det fortfarande inte hänt något med min leveransstatus (fortfarande "Open") så undrar jag om ni andra drabbade har hört något om detta? Drog iväg ett mail till Apple i morse, men har inte fått nåt svar ännu.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-05-02 10:03

Min är "shipped" sedan igår. Men den "finns ej" hos TNT, är lite osäker på om jag kollar rätt nummer dock…

Ursprungligen av Clas:

Min är "shipped" sedan igår. Men den "finns ej" hos TNT, är lite osäker på om jag kollar rätt nummer dock…

Du har väl fått ett nummer som börjar på 80..? Sök på det hos TNT men ange att det är referens så ska du få träff. Du borde få det iaf.

Min är fortfarande "Open". Beställde Tiger den 14 april. Tycker att det är åt helvete, när så många andra som beställde för bara några dagar sedan fått sina ex direkt. Apple Store bör se över sina rutiner.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-05-02 12:49
Ursprungligen av Rickard A:

Du har väl fått ett nummer som börjar på 80..? Sök på det hos TNT men ange att det är referens så ska du få träff. Du borde få det iaf.

Jo, jag har ett nummer som börjar på 80, men det funkar inte hos TNT ändå. Men där står det att numret ska vara 9-siffigt, mitt har 10 siffror.

Får väl se annars om det dyker upp här innan jag åker till jobbet.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-02 15:57
Ursprungligen av priscilla:

http://www.tnt.com/webtracker/tracker.do?navigation=1&respLang=sv&respCountry=SE&genericSiteIdent=

klistra in 80xxxx numret i rutan. klicka i "referens". klicka på "starta". då får du upp dels referensnumret, dels TNTs sändningsnummer (som är 9 siffror). dessutom ser du var den är.

Det här funkar inte för mig men jag vet inte varför jag har fått ett nummer som börjar på 90 heller...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 13:10
Ursprungligen av jarviz:

Det här funkar inte för mig men jag vet inte varför jag har fått ett nummer som börjar på 90 heller...

börjar det på 90 är det ditt invoice

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-03 14:18
Ursprungligen av priscilla:

börjar det på 90 är det ditt invoice

Okej, tack för svaret men hur använder jag det numret för att se var mitt paket är?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 14:26
Ursprungligen av jarviz:

Okej, tack för svaret men hur använder jag det numret för att se var mitt paket är?

det gör du inte. du behöver leveransnumret. det kommer i din delivery notice som bör skickats via mail.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-03 14:29
Ursprungligen av priscilla:

det gör du inte. du behöver leveransnumret. det kommer i din delivery notice som bör skickats via mail.

Ah, det förklarar en hel del. Men varför har det då stått att den har skickats sedan den 30:e om jag inte fått något delivery notice än?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 14:32
Ursprungligen av jarviz:

Ah, det förklarar en hel del. Men varför har det då stått att den har skickats sedan den 30:e om jag inte fått något delivery notice än?

delivery brukar väl komma före invoice? min kom flera dar innan... ring då. 020 120.99.71.

Bevaka tråden