Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple på Gotland

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha, idag hände det då.

Apple Sverige hade skickat hit en person som skulle snacka lite om Mac OS X v10.2.

Det var ju inga nya grejer han snackade om, utan mest grunderna till Mac OS X, och hur bra det var och hur mycket billigare Xserve är än Windows 2000.

Det lite tråkiga är att de inte hade med sig några brukar av hastighet att visa. Ingen ny PowerMac, utan en dp 800. En iBook 600 Mhz samt den PowerBook G4 400 Mhz var de maskiner de hade. Samt att Apple-killen hade en iPod som de visade om någon var intresserad.
Just det, de hade en iMac 15" också. Men that´s it. Det var liksom allt.

Även en kille från Adobe var här, han snackade om hur mycket bättre Adobe InDesign är än Quakr Xpress och visade lite hur det funkgerar mm.

Fast allt killen från Apple sa visste jag ju redan. Det jar var lite förvånad var att det förutom jag, var ca 11-13 andra människor som var där och lyssnade. Jag var förvånad över att det var så många som ens visste om det. Eftersom det varit en annons i tidningen en (!) gång bara.

Fast det var några PC-människor där också, de såg glatt på Apples produkter och tyckte nog inte att Apple var så dåliga.

De snackade lite om iMovie (kankse lite om Final Cut Pro också, var inte kvar hela tiden) och hur viktigt det var för Apple att komma in i den svenska skolan mm.

Helt enkelt, de snackade om en massa som vanliga människor skulle hört, men som bara intresserade "Apple-freakar" hörde.

Men det var i alla fall roligt att Apple vågade visa sig på ön.
Dessutom så hade de sin 22" Apple Cinema Display, den var ju bara så cool, vill ha!

Eftersom jag inte är den enda aktiva medlemmen från Gotland så tänkte jag bara fråga, avr det någon annan som var där?

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-11-28 21:46

Jag ser det lite som en plikt att gå på Apple-seminarier/möten osv. Visserligen sägs sällan eller aldrig något som jag redan inte visste, men min plan är, att om tillräckligt många kommer, kommer Apple att hålla seminarium/möte igen. Ju fler gånger Apple har seminarium/möte, desto fler icke-mac-personer kommer att bevista ett sådant (om inte annat så genom ren utnötnig ) vilket på sikt kommer att höja mac-medvetenheten i Sverige.

Att hålla sådana där möten är bland det svåraste man kan tänka sig, var ska man lägga nivån?
"Bleeding-edge"-information kan aldrig förmedlas på sådana där sammankomster, det intressanta burkar komma fram om man lyckas få en pratstund "off the record". Då kan de avslöja arbetsplaner och tidslinjer om de sliper stå för dem

1
Bevaka tråden