Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar verkligen EyeTV Wonder med TVspel?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-01 12:44

Har ingen TV och vill heller ingen ha, men tyvärr så är jag lite intresserad av både GT4 (PS2) och Forza (Xbox). Eftersom jag har en hyfsat stor skärm tänkte jag koppla in lådorna till den och hittade EyeTV som till och med säljs via AppleStore (fast 6 veckor har jag nog ingen lust att vänta).

Men fungerar det verkligen? Någon som testat?

Har en Mini med 512MB RAM, så det hoppas jag ska räcka. Är inte alls intresserad av de andra finesserna som finns med i lådan.

/Y

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-12-03 10:25

varföt skulle det inte fungera?

EyeTv EZ har ju "vanlig" "tv-ingång", vilken betyder att du ser det som finns i signalen. Köper du en RF-modulator (finns på tex game för nån hundring) så får du upp bilden på skärmen. Den modellen har dock ingen hårdvara som sköter krypteringen. Det gör prosessorn i datorn, vilken kan ge lite lagg.. Och även om det är 1/6sekund, så är det på tok för mkt när man spelar.

EyeTv 200 har både ingång för RF (antensladd) och composit (de tre sladarna som kommer från konsolen). Du slipper med andra ord köpa en RF-modulator och bibehåller därmed videokvaliten. eyrtv 200 har en inbyggd gårdvarykrypterare, vilket innebär att du får inget till mkt lite lagg... Dvs, bättre...

Har dock inte testat nån av dem än, så jag kan inte säga om man upplever nån av dem som sega.

Men lägg lite extra på Eyetv 200 så är oddsen på din sida

Jag skulle inte våga satsa på en EyeTV för att spela spel via den. Videosignalen måste alltid processas på något vis och minsta fördröjning vid spelande är ju fruktansvärt frustrerande. Den enda dator/tv-spel-lösningen jag skulle använda är via komposit-ingång på skärmen direkt.

1
Bevaka tråden