Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du så här långt ångrat att du uppgraderade så snabbt?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-05-04 00:22

Japp här finns inget att klaga på heller ....rullar på fint .

.....widgets med mer svensk anknytning dyker väl upp vad det lider

Nu sitter jag här på min imac G5 med Panther, jag har enbart installerat Tiger på min pbook för att testa.

Jag vill snabbt få fram en viktig fil på imacen - trots att jag knappt använt spotlight på min pbook så finns nu ett behov som jag saknar i Panther.

Visst ska man ha ordning på filer men om det är en fil som jag jobbade med för över ett år sedan så är det inte säkert att jag kommer ihåg vart jag la den.

Så jag kan bara säga att jag tycker att Tiger är super. Sen upptäcker man saker som tidigare fick X att vilja leka med badbollen som nu bara fungerar och bara det är en glädje nog.

Njaeh... jag är ganska van vid att provköra nya (buggiga) OS versioner och denna skiljer sig inte så väsentligt från många andra, en del buggar alltså. Jag är glad att jag har Panther kvar på min bärbara i alla fall.
Jag håller med om ett tidigare inlägg här; Dassbordet är ganska överreklamerat. Däremot tycker jag Spotlight känns lovande, ett bra komplement till fantastiska Quicksilver...

/HÖ

Ursprungligen av sacred-eagle:

Njaeh... jag är ganska van vid att provköra nya (buggiga) OS versioner och denna skiljer sig inte så väsentligt från många andra, en del buggar alltså. Jag är glad att jag har Panther kvar på min bärbara i alla fall.
Jag håller med om ett tidigare inlägg här; Dassbordet är ganska överreklamerat. Däremot tycker jag Spotlight känns lovande, ett bra komplement till fantastiska Quicksilver...

/HÖ

Tycker inte man kan säga att Dashboard är överreklamerat, den gör det den ska men inte mer.

Ursprungligen av draags:

Tycker inte man kan säga att Dashboard är överreklamerat, den gör det den ska men inte mer.

Dashboard är bara en plattform, det är väl utvecklarna av Widgets och deras idérikedom som gör skillnad?

Ursprungligen av Olav Rust:

Dashboard är bara en plattform, det är väl utvecklarna av Widgets och deras idérikedom som gör skillnad?

Jo precis. Det är det jag menade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-04 19:40

Uppdateringen till Tiger har gått vansinnigt lätt och smidigt tycker jag, både på jobbet och hemma. Det är dock två av mina program som inte funkar, men uppdateringar är på väg. Tiger är avsevärt snabbare än Panther.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-04 19:51
Ursprungligen av Mondo:

Uppdateringen till Tiger har gått vansinnigt lätt och smidigt tycker jag, både på jobbet och hemma. Det är dock två av mina program som inte funkar, men uppdateringar är på väg. Tiger är avsevärt snabbare än Panther.

Inser att det bara är att släppa loss Tigern!! Grrrr!!!

Andra sätt att göra sin älskade snabb är att som jag byta hårddisk till en Seagate 120GB med 8MB cache, samt ATI Radeon 9800Pro. Min gamla Digital Audio känns som en fullblod på Ascot. Nu väntar jag bara på mitt Sonnet 1.2GHz uppgraderingskort, och naturligtvis TIGER!!

Ursprungligen av Mondo:

Tiger är avsevärt snabbare än Panther.

32 sekunder mellan plinget och synbara ikoner på skrivbordet på in MDD är nästan dubbelt så snabbt mot Panther - tack för det!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-05-05 10:19

Grymt nöjd - allt funkar, rappare i alla avseenden - känns som den mest mogna uppgraderingen Apple gjort av OSX

ångrar ej....

29:e fredag gjorde jag…

Jag ångrar mig inte, inte alls trots Dashbord är ful. Snabbare och fläkten är tyst.

Förresten, är det så stor skillnad mellan en ren installation och en vidare uppgradering?
Jag är lat och trots jobb-maskin (G5 Dual, 1,8 GHz, 2G RAM) trotsade jag uppgradera
utan Back Up
"Real Man Don't Back Up, Just Do It Again", Vad det inte så?

Senast redigerat 2005-05-10 20:48

Är det nån som kör Adobe CS (alltså jobbar med det) som har uppgraderat framgångsrikt utan att ångra sig det minsta?

  • Medlem
  • 2005-05-11 08:01

För mig fungerar allt klockrent, förutom att det är betydligt fler diskaccesser nu än tidigare. Systemet känns rappare överlag. Några små grafikbuggar i Safari har det hunnit bli, rester av scrollbaren etc., men de fanns i även i 10.3.9.

Det enda jobbiga har varit att leta upp all fri mjukvara igen – TeXShop, Emacs – och kompilera om alla mina fink-program (där alla program inte finns stabila till Tiger ännu). Allt som är kritiskt för mitt arbete fungerar dock bra, så jag är överlag jättenöjd med min uppgradering.

Trodde inte att jag skulle få någon användning för Spotlight, men hade fel. Värt varenda spänn redan.

Bevaka tråden