Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ominstallation av QuickTime

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-01 22:29

Jag misstänker att något blev fel när jag installerade min Tiger. Jag kan nämligen inte spela upp vissa QT-filmer. Det rör sig bland annat om de nya HD-filmerna på Apples hemsida. Det är alltså inte frågan om att använda QT för att spela upp några obskyra Haxxor-kodec.

Jag skulle vilja göra en ominstallation av enbart QuickTime. Någon som har några tips? Den fristående QT-uppdateraren från Apples hemsida fungerar inte. Den tycker att QT är up to date i och med att jag kör 10.4.

• Oregistrerad
  • 2005-05-02 15:42

Jag har precis samma problem. Hittat løsningen?

Jag har en ny PB, så det kan inte vara det som er problemet?

De nya HD-filmerna kräver G5. Har ni det?

"The advanced H.264 codec makes it possible for QuickTime 7 to play back High Definition video on a personal computer without additional hardware required. However, you'll still need a G5 system to display so much media."

http://www.apple.com/quicktime/hdgallery

Ursprungligen av Anders Täpp:

De nya HD-filmerna kräver G5. Har ni det?

"The advanced H.264 codec makes it possible for QuickTime 7 to play back High Definition video on a personal computer without additional hardware required. However, you'll still need a G5 system to display so much media."

http://www.apple.com/quicktime/hdgallery

Filmerna fungerar i alla fall utmärkt på min 1.25 Ghz Power Mac G4. Så det där med G5 är säkert bara en rekommendation.

• Oregistrerad
  • 2005-05-02 17:47

HD-filmerna kanske var ett dåligt exempel eftersom det kan leda tankarna åt fel håll. Ett annat exempel är att jag bara ser QT-loggan när jag titta se på John Siracusas filmer när han går igenom Tiger på Arstechnica.

• Oregistrerad
  • 2005-05-02 16:01

Shit, gör den det? Crazy specs i så fall. Skal leta bettre nesta gång. Takk for svar!

1
Bevaka tråden