Hej!
Installerade Tiger häromdan och upptäckte att iChat nu har stöd för Bluetooth-headset. När jag försökte ställa in datorn för att använda mitt Sony Ericsson HBH-600 fick jag meddelandet att headset inte gick att använda med min dators Bluetooth-hårdvara (jag har en PB 12" G4 från jan-04). Laddade därför ner Bluetooth Firmware Updater 1.2 och körde det .. vilket jag inte skulle ha gjort. Programmet kör igång med förberedelser inför att ladda ner firmware, och stannar sedan utan att ha laddat ner någon ny programvara. Dessvärre är Bluetooth nu helt borta från datorn; det finns ingen tillgänglig enhet i Systeminformation, och ikonen på menyraden är grå och visar "Bluetooth: ej tillgängligt".
Datorn gick inte i vila när jag körde uppdateraren; jag misstänker att det snarare är problem med att köra den under Tiger (vilket jag borde ha tänkt på!). Alltså: varning för att köra Bluetooth Firmware Updater under 10.4!
Problemet löste sig genom att jag rensade bort den befintliga installationen av Bluetooth Firmware Updater, startade om datorn (varvid jag återfick Bluetooth -- borde jag kanske provat direkt men det sitter inte direkt i ryggmärgen längre att starta om datorn), installerade programmet på nytt och körde det.
/Erik