Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildbakgrund på ett Finder-fönster efter CD-bränning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle vilja göra CD-skivor med bildbakgrunder i Finder-fönstret.
Har försökt att välja bild i "Visningsalternativ" och det ser kanonbra ut ända tills jag brännt CD:n. Då är det helt plötsligt ingen bild där...!!!??? Har testat att lägga bilden jag vill ha som bakgrund i det materialet som jag bränner, men med samma resultat.

Hur går jag tillväga om jag vill göra CD-skivor med en bildbakgrund i det första fönstret man öppnar?

Sitter på 10.3.9 och ska bränna en "Custom Hybrid" i Toast 6, dvs både Mac och PC.

• Medlem
  • 2005-05-02 15:54

När du lägger till bilder till folders som vanligt, så görs denna koppling för användaren enbart, och hamnar i denna användares inställningsfiler.

För att lägga till en bild som du vill, måste du manipulera .DS_Store filen som lagras i roten på skivan. Tyvärr kan jag inte hjälpa till med instruktioner, men kanske lyckas jag peka i rätt riktning iaf.

Ursprungligen av SirN:

För att lägga till en bild som du vill, måste du manipulera .DS_Store filen som lagras i roten på skivan. Tyvärr kan jag inte hjälpa till med instruktioner, men kanske lyckas jag peka i rätt riktning iaf.

Det borde ju finnas något program eller liknande som fixar detta kan man ju tycka...!!!

Iconizer Pro fixar detta (gjorde så för mig under OS 9 iallafall och nya versionen är byggd för OS X).

Ursprungligen av johan_tanying:

Iconizer Pro fixar detta (gjorde så för mig under OS 9 iallafall och nya versionen är byggd för OS X).

Jovisst, men om man inte vill ha de där störande mapparna som man alltid "råkar" flytta på...
Jag är ute efter något som t.ex. Cocktail har när öppnar .dmg-filen.

Om man tittar lite närmre på vad som ligger osynligt, så är det en mapp som heter ".background" med en bildfil som är bakgrundsbilden. Hur skapar man sådana saker?

• Medlem
  • 2005-05-03 23:29

Lite om disc-images generellt,
http://developer.apple.com/documentation/DeveloperTools/Conceptual/SoftwareDistribution/index.html

Men det kan vara så enkelt att du lägger dit en bild med namnet .background.tiff, så fixar OS-X resten.

1
Bevaka tråden