Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rätt lungt att installera Tigern?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-02 15:56

Hej !

Tiger har leverats Har bläddrat runt i forumet och fått uppfattningen att det inte varit så mycket problem vid installation. Så är det lungt att installera? Köra en backup, reparera rättigheter, arkivera-alternativet vid installation. Blir bytet så lätt denna gång : ) ??

Olof

• Avstängd
  • International user
  • 2005-05-02 16:07

Funkade så för mig iallfall. Inga problem att rapportera ännu.
/Mattias

Installerade just med anpassad: arkivera och installera. Helt och totalt problemfritt för mig!

/m

Samma här - lugna gata....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-02 18:16

Fungear som en klocka.

• Medlem
  • Piteå
  • 2005-05-02 18:25

Jag har några problem med tiger faktiskt. Funderar på att gå tillbaka till panther tills uppdateringar kommit. Först och främst kraschar VLC ganska ofta..ett problem som aldrig inträffat med panther. Sen har iTunes börjat starta av sig själv titt som tätt, vilket oxå är rätt jobbigt i längden.

Ingen som haft liknande problem?

• Oregistrerad
  • 2005-05-02 18:29

Har märkt att den äldre version av Office paketet (X) kraschar när man kör programmet.
Speciellt Word vill inte riktigt hänga med.
Som väl är så har man köpt iWork men där har man inget Excel vilket är synd tycker jag.

Ursprungligen av etna:

--Sen har iTunes börjat starta av sig själv titt som tätt, vilket oxå är rätt jobbigt i längden.

Det beror kanske på att du installerat något litet program som visar låtnamn och artist.

• Medlem
  • Piteå
  • 2005-05-02 19:37
Ursprungligen av Olav Rust:

Det beror kanske på att du installerat något litet program som visar låtnamn och artist.

Det har jag tyvärr inte :/
Inget program som är relaterat till iTunes är installerat. Körde även en ren installation på formaterad hårddisk, så det verkar tyvärr bero på Tiger eller iTunes i sig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-02 19:54
Ursprungligen av etna:

Jag har några problem med tiger faktiskt. Funderar på att gå tillbaka till panther tills uppdateringar kommit. Först och främst kraschar VLC ganska ofta..ett problem som aldrig inträffat med panther. Sen har iTunes börjat starta av sig själv titt som tätt, vilket oxå är rätt jobbigt i längden.

Såg flera trådar om VLC på Apples diskussions forum. Tror jag, eller så var det 99mac som det diskutterats. Under Tiger och Installation finns mängder av trådar, på www.apple.com

Som jag skrivit på nåt annat ställe så har mitt virusskydd (Norton 9.0.3) ballat ur efter att jag installerade Tiger. Programmet skriker till (bildligt talat) och ber mig göra en ominstallation varje gång datorn startas om. Det har jag gjort utan resultat. Symantecs sidor ger ingen info om felet.

Har även försökt uppdaterat skyddet men inget hjälper. Men programmet verkar funka i alla fall när datorn sen väl är igång... :rolleyes:

virusskydd??? på tiger??? behövs det verkligen :-S

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-03 09:58

Har nu installerat Tiger Tack för alla svar. Hitills har det gått smärtfritt. Har inte hunnit testa igenom så mycket program dock..

1
Bevaka tråden