Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QuickTime i Full Screen mode & rtsp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-01-29 15:17

Hej,

1. Hur gör man för att kunna titta på QuickTime .mov filer i full screen mode? I menyn finns det bara normal size of dubbel size.

2. Hur kopplar man bort rtsp med QT? Vissa rtsp weblänkar slutar med .rm och QT försöker att öppna den även jag har dis-associerat streaming video (rtsp) med QT i inställningen. Vad mer ska jag göra?

/D

Svar på fråga ett: Man köper Quicktime Pro, den har fullskärmsläge.

Fråga två passar jag över till någon som kan bättre....

  • Oregistrerad
  • 2003-01-29 18:47
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: dtive:
2. Hur kopplar man bort rtsp med QT? Vissa rtsp weblänkar slutar med .rm och QT försöker att öppna den även jag har dis-associerat streaming video (rtsp) med QT i inställningen. Vad mer ska jag göra?

/D

.rm är väl Reals format så jag skulle installera Reals videospelare och starta den. Den kommer säkert fråga om du vill associera .rm med Real och sedan slipper du QuickTime.

Inte världens snyggaste lösning, men kan fungera.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2003-01-29 19:00
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: dtive:
1. Hur gör man för att kunna titta på QuickTime .mov filer i full screen mode? I menyn finns det bara normal size of dubbel size.

I OsX fixar VLC det. Har ett litet program som heter Present Movie också, kommer tyvärr inte ihåg var jag hittade det...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Michael:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: dtive:
2. Hur kopplar man bort rtsp med QT? Vissa rtsp weblänkar slutar med .rm och QT försöker att öppna den även jag har dis-associerat streaming video (rtsp) med QT i inställningen. Vad mer ska jag göra?

/D

.rm är väl Reals format så jag skulle installera Reals videospelare och starta den. Den kommer säkert fråga om du vill associera .rm med Real och sedan slipper du QuickTime.

Inte världens snyggaste lösning, men kan fungera.

Öppna Quicktime kontrollpanel och välj "Plug-ins" och sen MIME settings.

Det finns andra Quicktime spelare som klarar fullskärm utan att du har pro.. Ett exempel är dett trevliga program: http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=14041&db=mac

1
Bevaka tråden