Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att bli bra på X

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har tips på lämplig litteratur om man skall grotta in sig i en månad och lära sig lite terminalkommandon, och lära sig att förstå X? Jag vill helst ha en svensk bok med steg för steg hur man t ex skriver ett enkelt program, hur man kör vanliga kommandon, tanken bakom X, pedagogik och enkelhet. Jag vill gärna ge det hela en god chans, men jag behöver pedagogiska och bra verktyg. Helst en BRA bok, och ännu hellre på svenska... Någon?

MVH Mattias

På svenska blir det krångligt... Jag har inte ens kollat det. En bok du kan börja med för att komma in under huven är:
Learning Unix for Mac OS X. O´Reilly. 130 sidor.
ISBN: 0-596-00342-0

Trevlig och lättläst bok. Rekommenderas för de som är helt nya eller kan lite.

Själv har jag gått in på:
Essential System Administration 3rd edition. O´Reilly den med. Tung men bra bok för UNIX administratörer. Inte direkt riktad mot OS X men FreeBSD så det får duga. Bra den med. Fakta späckad bok så det gäller inte att man är trött när du läser den.

[ 07 Oktober 2002, 16:41: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2002-10-08 08:38

Guides: Becoming a Mac OS X Guru (Introduction)
on 2002-02-12 22:11:43
Topic: System
The first in our series of OSXGuides is here. It´s an introduction and a tip on where to start your journey into OS X, entitled "Becoming and OS X Guru." Please read on and join us for the ride!
http://www.osxguide.com
Tyvärr på engelska.

1
Bevaka tråden