Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Badbollen trakasserar mig närsomhelst

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-05-03 15:00

Hej

Har nu haft min första mac i omkring tre månader och den har skött sig exemplariskt fram till nu. Den fruktansvärda badbollen har börjat trakassera mig i tid och otid. Oftast då jag surfar (använder Safari), men även när jag pysslar med annat som egentligen inte borde kräva vidare mycket processorkraft.

Något/några förslag på vad som skulle kunna avhjälpa detta problem?

Ursprungligen av Syd:

Hej

Har nu haft min första mac i omkring tre månader och den har skött sig exemplariskt fram till nu. Den fruktansvärda badbollen har börjat trakassera mig i tid och otid. Oftast då jag surfar (använder Safari), men även när jag pysslar med annat som egentligen inte borde kräva vidare mycket processorkraft.

Något/några förslag på vad som skulle kunna avhjälpa detta problem?

Storstädning av datorn med xupport eller cocktail och mer minne hjälper nog.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-05-03 16:47

Felaktiga eller korrupta typsnitt är ofta orsaken till "oförklarliga" fel. Ta tillfälligt bort alla typsnitt utom systemsnitten och testa, eller kör t.ex. FontDoctor.
Likaså är ofta minnen inkompatibla fast de förefaller OK. Om du satt i nya, ta ut dom och kör ett bra tag och se om problemen försvinner.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-21 00:57
Ursprungligen av Danne V:

Felaktiga eller korrupta typsnitt är ofta orsaken till "oförklarliga" fel. Ta tillfälligt bort alla typsnitt utom systemsnitten och testa, eller kör t.ex. FontDoctor.

Håller helt med!

Kolla denna tråd för mer info:

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=76865

1
Bevaka tråden