Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2st väder widgets

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har gjort 2st widgets för vädret i Norrbotten och i Stockholm/Gotland.
Väldigt simpelt men ändå något.
Stockholm/Gotland: Stockholms Wheather
Norrbotten:Norrbottens Wheather

//Jakob

• Oregistrerad
  • 2005-05-04 12:20
Ursprungligen av pite_jakke:

Hej jag har gjort 2st widgets för vädret i Norrbotten och i Stockholm/Gotland.
Väldigt simpelt men ändå något.
Stockholm/Gotland: Stockholms Wheather
Norrbotten:Norrbottens Wheather

//Jakob

Kan ni inte ha dem i var sin snygga, svarta, skimrande ram som matchar många av de andra dashboardswidgetar? jag älskar det temat...

Ursprungligen av attila:

Kan ni inte ha dem i var sin snygga, svarta, skimrande ram som matchar många av de andra dashboardswidgetar? jag älskar det temat...

Ska försöka att lägga en snygg ram runt vid senare tillfälle
//Jakob

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-04 12:50

Varifrån hämtar du väderinformationen?

Tjusigt! Nu fattas bara en sån här med Gävleborgs väder oxå. Kommer kanske? Finns det nåt verktyg för att skapa egna såna här förresten?

• Oregistrerad
  • 2005-05-04 16:11

Jag öppnade widgetpaketet (högerklicka - Visa paketets inehåll) och och öppnade filen Stockw.html, i den kan man ändra addresen där bilden hämtas, till önskat ställe, bilderna hämtades från tv4, så man kan välja vart man vill i Sverige (nästan), jag valde t.ex uppsala, då blir den nya addresen:

http://www.tv4.se/imagesdb/vader/ltv_vaderkartor/golkartXwebtv4uppl.jpg

för gävle så blir det:

http://www.tv4.se/imagesdb/vader/ltv_vaderkartor/golkartXwebtv4gavl.jpg

Hoppas det är OK att ändra i widgets som andra har gjort

Ursprungligen av gustaftroeng:

Hoppas det är OK att ändra i widgets som andra har gjort

Det går jättebra!
Det är ju kul om nån förbättrar dem eller så, själv är jag inte så jätte händig när det gäller sånt här.
Jag tog bilden från tv4 eftersom den var en som var bra att använda till detta, då kan ju alla göra om den för sitt eget län.
//Jakob

• Medlem
  • 2005-05-04 17:40

Suveränt !!

Saknar nåt så in i bomben en väderwidget för Göteborg !!! ...vi är många Götlaborgare som är maccisar

Ursprungligen av maco:

Suveränt !!

Saknar nåt så in i bomben en väderwidget för Göteborg !!! ...vi är många Götlaborgare som är maccisar

Gör bara som "gustaftroeng" skrev så har du en egen väder widget.
//Jakob

Ursprungligen av pite_jakke:

Gör bara som "gustaftroeng" skrev så har du en egen väder widget.

Jag gjorde en med en popup-meny så att man kan välja från vilket ställe i Sverige man vill se vädret. Tyvärr så har inte dashboardwidgets hunnit lägga in den i sin lista än, men det kommer säkert under kvällen.

• Medlem
  • 2005-05-04 19:33
Ursprungligen av zlugg88:

Jag gjorde en med en popup-meny så att man kan välja från vilket ställe i Sverige man vill se vädret.

Puss i ljumsken för hunnan'

Tyvärr så har inte dashboardwidgets hunnit lägga in den i sin lista än, men det kommer säkert under kvällen.

Inne i listan nu: http://www.dashboardwidgets.com/showcase/download.php?wid=254

Härligt den måste jag testa!
//Jakob

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-05-06 20:10

Jag gjorde en med en popup-meny så att man kan välja från vilket ställe i Sverige man vill se vädret. Tyvärr så har inte dashboardwidgets hunnit lägga in den i sin lista än, men det kommer säkert under kvällen.

Då önskar jag två saker:

• Att den kommer ihåg vilken region som man senast hade valt

• Att den har den inställningen på baksidan

Eller så ska man kanske ladda hem toolkitet och skriva sånt själv. Och göra en svensk Gula Sidorna-widget (för det finns redan en norsk och dansk).

Härligt med Svenska Widgets! Bra jobbat Jakob.

Hatar att behöva säga det, men kan inte tv4 bli lite sura om man bygger ett "program" som använder deras bilder utan att det står tv4 någonstans. Eftersom ingen tjänar pengar på detta kanske det skulle stå någonstans vem som äger bilden så är det nog mer ok.

Jag vill inte klanka ned på detta initiativ men det vore trist om någon från tv-bolaget kom med en anmälning eller liknande.

1
Bevaka tråden