Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari glömmer inställningar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-05-04 15:51

Varje gång jag startar Safari (2.0) så är standardbokmärkena kvar och fliksurfning avaktiverat. Tar jag bort bokmärkena och aktiverar fliksurfning är det som det ska, tills jag avslutar och startar Safari igen :/.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-05-04 16:01

Försökte reparera skivbehörighet men möttes av texten:

Den här enheten har rapporterat kritiska fel till Skivverktyg.
Om enheten inte har krashat fullständigt så säkerhetskopierar du så mycket data som möjligt och ersätter sedan enheten med en fungerande enhet.

Är det bara skrota den gamla disken och köpa en ny eller?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-04 17:58
Ursprungligen av xtimmyx:

Försökte reparera skivbehörighet men möttes av texten:

Den här enheten har rapporterat kritiska fel till Skivverktyg.
Om enheten inte har krashat fullständigt så säkerhetskopierar du så mycket data som möjligt och ersätter sedan enheten med en fungerande enhet.

Är det bara skrota den gamla disken och köpa en ny eller?

Det som är intressanta är om du hade problem med Panther innan ?
Uppgraderade du Tiger från Panther (uppgraderingsskivan)
Helst bör man göra Clean Installation (då följer det inte med diverse drivrutiner som kan störa)

Men hårddisken kan ha problem, antinge mjukvaruskadad eller fel på hårdvaran, bästa test är att köra DiskWarrior...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-04 17:45

Det första jag hade prövat med skulle vara att starta i single user mode (håll ned äpple och S under uppstart) och där kört kommandot "fsck -yf" tills inga fel rapporteras. Klarar inte fsck av att reparera disken går det ju alltid, om du har det tillgängligt, att försöka med Diskwarrior eller Techtool Pro. Annars blir det nog till att lyda Skivverktygs råd.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-05-04 18:02

Jag körde en clean och tiger fungerade fint ett par dagar innan det hände så jag tvivlar på att det har med det att göra. fsck -yf yrade någonting om invalid key lenght så det fungerar nog inge vidare. hur får man tag i diskwarrior då? det låter dyrt?

1
Bevaka tråden