Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skumma widgets

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Väder widgeten är skum. Nu är det -2 i Köpenhamn...

Kalenderwidgeten ser skum ut också...
Nån som vet vad detta beror på?

Du har valt fel Köpenhamn, det finns flera. Du måste se till att det verkligen står "Copenhagen, Denmark" på baksidan. Samma sak gäller för Stockholm. I standardinställningen får man någon liten håla i USA som heter just Stockholm, inte den svenska huvudstaden.

/M

• Medlem
  • 2005-05-05 15:50

Eskilstuna verkar inte finnas med. Lite surt, fanns att tillgå i Weather-widgeten till Konfabulator.

Borås saknas också...

• Medlem
  • 2005-05-05 17:44

Om eran stad har Å Ä Ö, skriva A eller O. Blev Umea för mig t.ex.

Ursprungligen av majk:

Hmm, Abborrsjöknoppen finns, men inte Hudiksvall. Var ligger Abborrsjöknoppen förresten?

• Oregistrerad
  • 2005-05-08 15:01
Ursprungligen av bruksarn:

Hmm, Abborrsjöknoppen finns, men inte Hudiksvall. Var ligger Abborrsjöknoppen förresten?

Verkar vara lokaliteter på väderstationer…
(Å inte större byar och samhällen som hudik)
SMHI har säkert en käck karta…

Ursprungligen av bruksarn:

I närheten av Pillkalampinoppi!

Ursprungligen av leenus:

Jaså, i dom krokarna, frugan och hennes syster, brorsa och svåger var faktiskt och åkte häst och vagn där för några år sen, själv hade jag en lugn, öldränkt vecka för mig själv. Men nåt Abborrsjöknoppen sa dom aldrig nåt om...

Yes...Gothenburg är lite smått knarkad också, nu är det 22 grader enligt widgeten och det kan jag med 100% säkerhet säga att några 22 grader ser jag inte till där ute!

• Oregistrerad
  • 2005-05-07 21:55
Ursprungligen av kanzie:

Yes...Gothenburg är lite smått knarkad också, nu är det 22 grader enligt widgeten och det kan jag med 100% säkerhet säga att några 22 grader ser jag inte till där ute!

Jag kan med 100% säkerhet säga att du inte är i Gothebourg, och hade du läst alla inlägg i tråden så hade du vetat varför…

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-05-08 01:31

för övrigt har jag läst någonstans att man inte ska använda gothenburg längre utan helt övergå till goteborg lr i de fall det är möjligt även använda göteborg. detta gäller alltså när man skriver ut den fina staden på engelska.

nån som kan bekräfta detta?

Jag hade läst alla inlägg i tråden och provat både Goteborg, "goteborg, sweden" och Göteborg, sweden med samma resultat!

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-05-08 15:31

Ett tips: skriv Stockholm, Göteborg eller så - tryck på Enter - vänta medans orten valideras. Du får nu upp en lista med träffar. Nu ser du tex 4 olika orter i USA som heter Stockholm - förrutom dom två som finns i Sverige. Fint va?

1
Bevaka tråden