- Olle@mac
- Medlem ●
- Borås
Alla (?) är väl glada över att disketstationerna försvann för många år sedan och kunde aceptera att Apple slutade med egna skrivare och kamera. MEN om man ska titta framåt - vad saknas då och som Apple borde lägga till i sitt sortimen.
Jag skulle vilja se en liten 12" monitor som matchade MiniMacen.
En väska där en sådan monitor ihop med MiniMacen gick att stoppa ned.
Ett mindre tangentbord för just MiniMacen.
Fler-knapparsmus
Ett USB-ljudkort med in/ut i bättre kvalité, som skulle kunna köras på iPod också. Hade helt plötsligt gjort iPoden väldigt attraktiv för min del.
Jag har en Griffin PowerWave som kanske inte är det snyggaste man sett, men som faktiskt ger ett bättre ljud med Apples Pro speakers än min PM G4 DA. Kan även användas med andra högtalare via deras speaker break out cable som de skickar med. Kortet har rejäla phono-kontakter för ljud-in och ljud-ut samt mic-in och uttag för hörlurar samt en USB-port.
Man kan även använda PowerWave som en fristående 2 x 10 Watt förstärkare ihop med sin iPod m m.
Finns i lager hos Macoteket:
http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=49694&product_id=316540
Men det verkar som om Griffin har slutat tillverka den. Ersätts väl av deras FireWave, antar jag.
http://www.griffintechnology.com/products/firewave/index.php
4" pda, med tele, gps, fw800 och airport.
Den behöver inte kunna så mycket, bara ha en redig hd och klara att visa ca 1024x768.
kunder: de som inte behöver en laptop i väskan i ur och skur, men vill kunna redigera lite text, rotera CAD- och 3D-modeller, ha normal tillgång till www, prata med sina kartprogram och liknande praktisk användning när man befinner sig mellan sina ordinarie arbetsstationer och hemdatorn.
Gissar att med en strömsnål G4'a, en 1.8"hd och ett billigt Ati-mobile chip, skulle man komma ganska långt. Det är väl bara skärmen som inte finns idag?
Utnyttja modemporten i Airport Extremes basstation lite mer......
En fax-server i Basstationen. (Eller finns det redan?)
Skicka fax. Ta emot och lagra x sidor fax direkt i airport-burken utan att en dator är ansluten i nätverket. Airportens minne töms då din dator ansluter sig.
Telefonsvarare. Röstbrevlåda. Töms till datorn då den ansluts.
Logg med mottagna nummer som ringt till dig. Med klockslag. Loggen flyttas till din dator då du slår på den och numrena matchas med din kontaktlista så du ser namnen på de som ringt.
Dämpa musiken från iTunes automagiskt då någon ringer och du svarar. Eller pause?
Låt din Airport extreme bli en VoIP-basstation. Då kan du ringa från ditt hemnummer när du sitter IP-uppkopplad på hotellet! Eller svara då någon ringer hem till dig.
Allt ovanstående kunde man egentligen göra redan idag med den hårdvara som finns (OK, man kanske behöver några meg mer minne i Airporten). Det som behövs är lite mjukvara.
Dämpa musiken från iTunes automagiskt då någon ringer och du svarar. Eller pause?
Provat Salling Clicker?
Saknar flerknappsmusen!
Och framför allt: iTunes Music Store för oss i Svea Rike...
Kanske en läcker skrivare och scanner?
Fler modeller (färger) av tangentbordet. Det vore bra för alla oss lortgrisar som inte kan hålla det vita rent och snyggt i längden.
Fler modeller (färger) av tangentbordet. Det vore bra för alla oss lortgrisar som inte kan hålla det vita rent och snyggt i längden.
Håller med dig! Gärna lite coola färger också, typ som dom på gammla imac!
Apple högtalare, ett 2.1 system. Ett matchande iMac och ett till PM
Apropå MediaCenter:
< http://www.machtpc.com/ >
< http://centerstageproject.com/ >
osså en Mac Mini är klart…
För att inte önska för mycket…
- 2 knapps mus med scrollhjul
- Nytt tangentbord, det nuvarande är obekvämt, jag vill ha ett helt plant.
- Möjlighet att välja bort mus och tangentbord över hela linjen.
- Bärbar mac med 10" tumsskärm och 8-10 timmars bateritid.
- Ta bort AppleCarePP och ge ungefär samma service på den vanliga garantin samt en riktigt bra kundservice.
- Skapa en ny AppleCarePP riktad till företag med extremt bra service.
- Bättre grafikkort över hela linjen.
- Har ingen aning om det är möjligt att få till, men skulle vart skönt om de fick till så att vanliga PC- grafikkort gick att använda i Apples burkar?
- FireWire800 över hela linjen.
- iChat för Windows och Linux
- iTunes för Linux
- QuickTime för Linux
- QuickTime gratis, med spara och fullskärm.
- Xserve med 4 processorer
- Mer roliga saker i .Mac och mer lagringsutrymme, samt snabbare överföring.
Jag skulle vilja se en liten 12" monitor som matchade MiniMacen.
En väska där en sådan monitor ihop med MiniMacen gick att stoppa ned.
Ett mindre tangentbord för just MiniMacen.
Fler-knapparsmus
Skämtar du eller? Ibook finns ju redan.
Hur som helst så vill jag ha en tabletpc men de slog aldrig.
Självklart en dedikerad maskin som mediacenter. Som kan spela 1080p HD utan problem på apples 30" -are. Och ett litet tangentbord typ den från powerbooken.
Uppdatera hela mac linjen så att alla stödjer Tiger och "Core -image/video/data/audio".
Flerknappsmus (eller iaf fixa scroll).
iChat med fullt stöd för msn/icq samt en vesion till windows/linux satmt at iSight funkar på dessa platformar likaså.
Quicktime PRO ska vara gratis eler typ ingå med .mac eller så.
Tidlös mobiltelefon med mycket hög kvalité.
Upplyst tangentbord likt den på powerbook.
iPod AV med widescreenskärm.