Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vädret i "Gothenburg"

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-06 12:13

Japp, glad hågen fick jag Dashboard att visa vädret i "Gothenburg". Skulle tydligen bli lysande väder idag och framöver.

Fast vänta nu, 28 grader ute idag? Tittar efter, njae, snarare 13 grader ute.

Måste finnas fler "Gothenburg"

Mvh, d-bug

Ursprungligen av d-bug:

Japp, glad hågen fick jag Dashboard att visa vädret i "Gothenburg". Skulle tydligen bli lysande väder idag och framöver.

Fast vänta nu, 28 grader ute idag? Tittar efter, njae, snarare 13 grader ute.

Måste finnas fler "Gothenburg"

Mvh, d-bug

Det verkar vara en väldigt begränsad lista över städer som erbjuds av den vädertjänten. Använde förr weatherpop där även GBG fanns med. Hoppas det blir bättre med tiden.

Det finns åtminstone ett Gothenburg till i Nebraska, USA.

se: http://www.ci.gothenburg.ne.us/

• Oregistrerad
  • 2005-05-06 12:33
Ursprungligen av Mattias H:

Det finns åtminstone ett Gothenburg till i Nebraska, USA.
se: http://www.ci.gothenburg.ne.us/

City of Gothenburg, Nebraska, known for the lousy jokes constantly uttered by citizens…

• Medlem
  • 2005-05-06 13:13

Försök med att skriva "Goteborg" i Dashboard, ... utan "ö".

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-06 13:22
Ursprungligen av 3OPAH:

Tada! Det fungerade fint! Tack!

Mvh, d-bug

Ursprungligen av 3OPAH:

Äää... Så enkelt det kan vara. Varför göra det svårt när det kan vara lätt.

Tack för infon!

Gothenburg, NE.
Det är lösningen. Om du efter ortsnamnet trycker retur svarar "dashboard" validating. Provar man samma med Copenhagen blir valen mellan NY och Denmark. Stockholm ger 6 valmöjligheter, varav 2 svenska. Det hjälper inte att själv välja land. Validatingproceduren måste till för att du skall få rätt ort.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-05-06 14:16

vilken station är mest korrekt då? Goteborg lr Goteborg/save? för min del har säve visat rätt mest gånger, fastän jag bor i mölndal på andra sidan stan

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-06 14:20

Jag fattade faktiskt inte vad "/save" betydde. Tiden får utvisa vilket som är bäst. Lätt att lägga upp båda samtidigt ju.

Mvh, d-bug

Ursprungligen av d-bug:

Jag fattade faktiskt inte vad "/save" betydde. Tiden får utvisa vilket som är bäst. Lätt att lägga upp båda samtidigt ju.

Mvh, d-bug

Göteborg/save torde väl betyda Säve, alltså stadsdelen/byn ute på Hisingen. Det ligger ju en flygplats där med det aningen ologiska namnet Göteborg City Airport som kanske har någon typ av väderstation.

Själv kör Meterologist som funkar superbt, möjligen oflashigt, men funktionellt. Informationen ligger i menyraden. Körde med Konfabulator ett tag, vilket var råsnyggt. Men det är ju inte gratis, vilket Meteorologist är så snålheten fick avgöra.

• Medlem
  • 2005-05-06 19:52
Ursprungligen av h0ax:

vilken station är mest korrekt då? Goteborg lr Goteborg/save? för min del har säve visat rätt mest gånger, fastän jag bor i mölndal på andra sidan stan

Utkanterna av GBG brukar vara ett par grader kallare än centrala delar av stan.
För Mölndal skulle jag välja "Goteborg" istället för "Goteborg/save".

1
Bevaka tråden