Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Det verkar vara en väldigt begränsad lista över städer som erbjuds av den vädertjänten. Använde förr weatherpop där även GBG fanns med. Hoppas det blir bättre med tiden.
Gothenburg, NE.
Det är lösningen. Om du efter ortsnamnet trycker retur svarar "dashboard" validating. Provar man samma med Copenhagen blir valen mellan NY och Denmark. Stockholm ger 6 valmöjligheter, varav 2 svenska. Det hjälper inte att själv välja land. Validatingproceduren måste till för att du skall få rätt ort.
vilken station är mest korrekt då? Goteborg lr Goteborg/save? för min del har säve visat rätt mest gånger, fastän jag bor i mölndal på andra sidan stan
Jag fattade faktiskt inte vad "/save" betydde. Tiden får utvisa vilket som är bäst. Lätt att lägga upp båda samtidigt ju.
Mvh, d-bug
Göteborg/save torde väl betyda Säve, alltså stadsdelen/byn ute på Hisingen. Det ligger ju en flygplats där med det aningen ologiska namnet Göteborg City Airport som kanske har någon typ av väderstation.
Själv kör Meterologist som funkar superbt, möjligen oflashigt, men funktionellt. Informationen ligger i menyraden. Körde med Konfabulator ett tag, vilket var råsnyggt. Men det är ju inte gratis, vilket Meteorologist är så snålheten fick avgöra.
vilken station är mest korrekt då? Goteborg lr Goteborg/save? för min del har säve visat rätt mest gånger, fastän jag bor i mölndal på andra sidan stan
Utkanterna av GBG brukar vara ett par grader kallare än centrala delar av stan.
För Mölndal skulle jag välja "Goteborg" istället för "Goteborg/save".