Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄLP, vilka macar skall vi erbjuda som hem-pc?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vi har på vårt företag aldrig haft möjlighet att välja några Apple-datorer. Nu verkar det som det skulle kunna bli ändring på det (hoppas jag). Den ansvarige för hem-pc erbjudandet som jag har mejlat har nu hört av sig med en intressant fråga:

"Hej Peter

Jag håller på att kolla upp möjligheten att erbjuda Mac just nu. Nästa gång
för hem-pc kommer troligen att ske strax efter sommaren. Vi skall försöka
samordna det med något annat stort företag som vill erbjuda Mac så att det
blir bra priser. Har du några särskilda önskemål om modeller? "

Jag skulle vilja ha lite hjälp med frågan om vilka modeller som bör erbjudas. Man får nog förutsätta att väldigt få någonsin har petat på en mac på vårt företag, dessutom har troligtvis de flesta haft pc-burkar innan från tidigare hem-pc köp.

Jag hoppas på många svar från er då jag vill att detta skall vara ordentligt genomtänkt innan jag rekomenderar vilka modeller som skall erbjudas.

Tack på förhand!!

• Oregistrerad
  • 2005-05-06 15:26

Fråga ansvarig vad som skall ingå i hemPC-erbjudandet.
Skall det vara speciella program? skrivare och grejor? (osv.)

Sen är det väl bara att, han ansvarig, föreslå a/ typ av komponenter b/ lokal handlare som kan hjälpa till med "kitet".

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-05-06 15:46

iMac G5 är väl ett givet alternativ.
Sen kanske man skall erbjuda ett bärbart alternativ dessutom. iBook eller PowerBook?

Om det är andra gången som man erbjuder "hem-PC", så kan det väl vara intressant med Mac mini eller Power Mac G5 också. BYODKM (bring your own display, keyboard and mouse)

Ursprungligen av Macus:

iMac G5 är väl ett givet alternativ.
Sen kanske man skall erbjuda ett bärbart alternativ dessutom. iBook eller PowerBook?

Om det är andra gången som man erbjuder "hem-PC", så kan det väl vara intressant med Mac mini eller Power Mac G5 också. BYODKM (bring your own display, keyboard and mouse)

ja precis, det finns ju en massa gamla skärmar och tangentbord hos de anställds vid det här laget.

Nåt i den här stilen eller? :

1. Mac mini för de nyfikna?
2. iMac G5 för de som känner till Mac?
3. Bärbart (iBook el Powerbook?) för de som känner till Mac?
4. Power Mac G5 för de som redan är övertygade?

Skrivare och dylikt kan vi nog dela med pc-utbudet.

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-06 19:39

Jag skulle köra en modell av varje serie och välja iBook 12tum, Powerbook15tum Superdrive, iMac17tum 2GHz och PowerMac 2x2GHz för bra spridning. Kör ADC 20tum i Powermac-paketet. Uppgradera de som behövs till 512MB RAM och allt annat standard.

Ha med en 'bärbar backup HD' (som även kanske kan spela musik) som tillval.

Sen kan du ju lägga till airportgrejer och Office om sånt skall vara med också.

Mac mini tycker jag är för 'billig' för hempc.

Ursprungligen av mattan:

Jag skulle köra en modell av varje serie och välja iBook 12tum, Powerbook15tum Superdrive, iMac17tum 2GHz och PowerMac 2x2GHz för bra spridning. Kör ADC 20tum i Powermac-paketet. Uppgradera de som behövs till 512MB RAM och allt annat standard.

Ha med en 'bärbar backup HD' (som även kanske kan spela musik) som tillval.

Sen kan du ju lägga till airportgrejer och Office om sånt skall vara med också.

Mac mini tycker jag är för 'billig' för hempc.

För att folk inte skall bli besvikna på prestanda och så (på Mac mini alltså) menar du?

1
Bevaka tråden