Jag har ett problem här som jag inte riktigt har lyckats lösa. Det är nämligen så att jag skulle testa att ladda upp min iCal kalender till en WebDAV server. Dock så vill det hela inte riktigt fungera jag kan nämligen inte skriva till WebDAV utrymmet. Jag har testat att skriva till det via iCal, i Findern, Transmit och i terminalen.

I terminalen står det så här

sh-2.05b# cp /Users/hp/Sites/CUFDocumentation.chm ./dav/
cp: ./dav/CUFDocumentation.chm: No such file or directory
sh-2.05b# 

När jag skall kopiera i Findern så står det så här.

"You cannot copy some of these items to the destination because their names are too long or contain invalid characters for the destination. Do you want to skip copying these items and continue copying the other items?" Sedan har jag att välja på "Stop" och "Continue"

I Transmit så får jag "500 internal server error" dock ser man hela förloppet när filen för över, och filen ser ut att finnas i destinationen ända tills jag uppdaterar vyn, då den är borta.

I iCal får jag mest bara "Filen kunde inte skrivas"

här är ett utklipp från httpd.conf utklippet börjar på rad 388 precis innan <Library "/Library/WebServer/Documents"> delen är. Jag har även avkommenterat raderna AddModule mod_dav och "LoadModule nånting dav"

DAVLockDB "/Library/WebServer/DAVLock"
DAVMinTimeout 600
DAVDepthInfinity On

<Directory "/Library/WebServer/Documents/dav">
    DAV On
    AllowOverride AuthConfig
    AuthName "DAV Restricted"
    AuthType Basic
    AuthUserFile "/Library/WebServer/users"
    #<Limit PUT POST DELETE PROPFIND PROPPATCH MKCOL COPY MOVE LOCK UNLOCK>     
    #    Require user hp                                                        
    #</Limit>                                                                   
    <LimitExcept GET HEAD OPTIONS>
    Require user hp
    </LimitExcept>
</Directory>

Min davlock katalog har file permissions 755 ägs av www:www och min dav (där utdelningen är) har permissions 777 och ägs även den av www:www. Nånting som jag också har noterat är att när jag har mountat WebDav katalogen så är /Volumes/dav satt till 777 och användare unknown:unknown.

Är det någon som har haft samma problem och är det någon som har löst det eller har några tips för att få det att fungera?

Tacksam för svar!