Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har för mig att minnena är bakåtkompatibla, G5 använder ju 3200minnen. Så den enda nackdelen jag kan se är att du kanske betalar mer än vad du behöver för dina minnen
Sen är jag som sagt inte heller helt säker på att dom är bakåtkompatibla.
Alla verkar hela tiden vara oroliga över om minnen funkar eller inte. Det värsta som kan hända är att dom inte gör det och köper du via internet så har du enligt lag 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan enligt distanshandelslagen.
Mne enligt min erfarenhet så borde det funka. Jag köper alltid så kallade standardminnen och jag har inga som helst problem.
Jo jag skulle ju inte handla nya 3500 minnen, men däremot tänkte jag knycka från en PC och köpa lite billigare minnen till den. Då den kommer att få lite lugnare jobb, när jag går över till MAC.
Jo jag skulle ju inte handla nya 3500 minnen, men däremot tänkte jag knycka från en PC och köpa lite billigare minnen till den. Då den kommer att få lite lugnare jobb, när jag går över till MAC.
Men minnena kommer inte att att köras i högre hastighet än 200 MHz på macen hur mycket du än vrider och vänder på det. På din PC kan du ju manuellt ställa hastigheten (FSB) till 216 MHz och få en prestandavinst om din processor klarar det vilket den antaligen gör.
För övrigt skulle jag köpa en powermac om jag visste att det skulle gå att klocka skiten ur den. Hur ser det egentligen ut för för överklockande macägare? Såg en guide om hur man överklockar mac mini från 1.25 till 1.4. Var tydligen rätt enkelt. Antagligen är det samma processor.