Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag vet att detta diskuterats tidigare i andra trådar, men jag har lite "ny bevisning" som jag inte har sett förut.
När jag installerade OSX härom dan kom det upp en dialogruta om att skaffa iTools-konto. Där står i klartext: "Ytterligare en förel med att äga en Apple-produkter är att du kan använda Apples iTools gratis".
(Suddig) bild finns på http://www.udac.se/utb/niklas/itools.jpg
På lådan till OSX står det också "iTools", så jag anser att jag har köpt en produkt där detta ingår, på ungefär samma sätt som Finder eller Mail.app.
Att avsluta tjänsten innebär att jag går miste om en utlovad tjänst, som ingår i ett paket jag har betalat pengar för och som enligt Apple är "ytterligare en fördel".
Har någon frågat om detta i "Apple svarar"? Forumet verkar ha blivit rensat på svar, så jag kan inte kolla.
quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman: iTools VAR gratis ja. iTools finns inte mer.
.Mac är en ny produkt som kostar pengar.
Det är så Apple tagit sig förbi detta.
Må vara fult. Men så enkelt är det.
Ja, jag förstår ungefär hur det har gått till, och Apple har säkert en massa finstilt att hänvisa till. MEN... iTools har presenterats som en tjänst som ingår i ett paket. Om jag köper en bil med ratt så vill jag liksom att ratten finns kvar även efter en månad (det är för övrigt mindre än en månad sen jag köpte OSX). Det handlar om förtroende och goodwill, och jag undrar om det finns nån officiell kommentar om detta från svenska Apple.
quote:Skapades ursprungligen av: Niklas: Ja, jag förstår ungefär hur det har gått till, och Apple har säkert en massa finstilt att hänvisa till. MEN... iTools har presenterats som en tjänst som ingår i ett paket. Om jag köper en bil med ratt så vill jag liksom att ratten finns kvar även efter en månad (det är för övrigt mindre än en månad sen jag köpte OSX). Det handlar om förtroende och goodwill, och jag undrar om det finns nån officiell kommentar om detta från svenska Apple.
quote:Skapades ursprungligen av: mondo65: Snygg skärmdump - om än suddig. Den liksom svävar i luften.
Eftersom jag precis höll på med installationen när jag såg detta kunde jag inte ta en riktig skärmdump, så jag tog den med en gammal digitalkamera istället...