Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WYSIWYG för vettiga pengar?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har tidigare lekt runt lite i Dreamweaver för tillverkning av hemsidor, och tycker programet är ganska vettigt.
Men eftersom att jag inte längre går i skola så har jag inte tillgång till en laglig version av det annat än att lägga ut dessa 4-5000 kronorna, och det anser jag vara lite väl mycket för att använda programet som hobby! (kanske något litet jobb här och där...)
Nu undrar jag då om det finns något liknande program för en lite mindre peng (helst gratis )?

Har inte lust att sitta och skriva allting i html...

tacksam för svar

  • Oregistrerad
  • 2005-05-09 16:47

Tror det finns massa trådar om detta, prova sök...
(Fältet "liknande diskussioner" här nedan funkar som vanligt inte alls, varför finns det egentligen?)

Nvu är det enda WYSIWYG-programmet för Mac som jag (beklagligt nog) kan komma på som alternativ. WYSIWYG-program är Mac's svaga sida tyvärr :/

RapidWeaver verkar intressant.

  • Medlem
  • 2006-01-10 08:14

Igår kom Karelias Sandvox i publik beta. Jag har dock inte lyckats ladda ner den Det ser väldigt snyggt ut.

Mozilla.
Har inte använt det själv men visst finns det väl en Composer-del i paketet.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-01-17 11:25

Det finns en ny public beta ute på Sandvox

"The New Beta

Beta version 12 is now available. We know that some of you experienced problems downloading the application last week, due to the heavy demand on our servers. We believe our ISP has fixed the problem, but we'll find out soon enough. If file does not fully download, or it won't open, please let us know, and we'll keep working on it."

Hmmm... FreeWay Express/Pro samt RapidWeaver har jag testat. RapidWeaver ser till en början riktigt trevligt ut (layoutmässigt), men man upptäcker ganska så snart att det är aningen föråldrat tyvärr.

FreeWay från Softpress är ett mycket trevligt och lättanvänt program som trots sin lättanvändlighet överraskar i funktion och möjligheter. Dessvärre behöver man även i WYSIWYG-program editera i ren kod emellanåt, vilket varesig FreeWay eller RapidWeaver tycks klara av på ett bra sätt.

Sandvox verkar klart intressant även det så jag tar väl o laddar ner den efter jobbet ikväll och testleker en aning med det då.

Däremot ser jag verkligen fram emot den nya iWeb från Apple. Ska bli spännande att få testa det. Priset (för min del) skall enligt Appel ligga på strax över 300 kronor, vilket nog gör det till en överlägsen vinnare.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-05-11 22:19

Det finns en ny public beta ute på Sandvox

1.0b17, May 11, 2006 - Expires May 31, 2006

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-11 23:50
Ursprungligen av MikaelF:

Det finns en ny public beta ute på Sandvox

1.0b17, May 11, 2006 - Expires May 31, 2006

Det är fult att lägga in sina egna referals på länkar och inte berätta det.

mvh
b0bben

1
Bevaka tråden