Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC-City öppnar i Jönköping

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-09 22:46

Som rubriken säger så öppnar PC-City i Jönköping i morgon bitti. De har även med lite Apple-varor som invigningserbjudanden:
Det verkar vara så att de har köpt upp lite restlager på bl.a. iMac G5.

iMac G5 1,8GHz, 17" Widescreen, Panther, 64MB grafikkort, 80GB HDD, 256MB RAM (gamla mittenmodellen) för priset 8990 kronor.
iBook 1.33GHz, 256MB RAM, Panther, Airport m.m. (även detta mittenmodellen) 11990 kronor
iPod Shuffle 1GB 875 kronor
iPod Mini (4GB) 990 kronor

Själv låter jag nog bli första frestelsen, men hoppas att de ska fortsätta ta in Mac-relaterat. Ni som har en affär i bl.a. Stockholm, brukar de ha Mac på lager?

(Detta är absolut inte menat som reklam, uppfattas det som det så får ni gärna ta bort inlägget).

Ursprungligen av Timber:

Som rubriken säger så öppnar PC-City i Jönköping i morgon bitti. De har även med lite Apple-varor som invigningserbjudanden:
Det verkar vara så att de har köpt upp lite restlager på bl.a. iMac G5.

iMac G5 1,8GHz, 17" Widescreen, Panther, 64MB grafikkort, 80GB HDD, 256MB RAM (gamla mittenmodellen) för priset 8990 kronor.
iBook 1.33GHz, 256MB RAM, Panther, Airport m.m. (även detta mittenmodellen) 11990 kronor
iPod Shuffle 1GB 875 kronor
iPod Mini (4GB) 990 kronor

Själv låter jag nog bli första frestelsen, men hoppas att de ska fortsätta ta in Mac-relaterat. Ni som har en affär i bl.a. Stockholm, brukar de ha Mac på lager?
.

Ja PC City i Stockholm har nästan alla stationära och bärbara macar framme för åskådning och hands on test.

• Oregistrerad
  • 2005-05-09 23:45

priset på shuffle och mini var grymt...

synd att man inte bor i Jönköping

tycker inte att ditt inlägg ska uppfattas som reklam, du sprider ju bara information om bra priser till oss medlemmar

• Oregistrerad
  • 2005-05-10 08:19

Var där för 30 minuter sedan. 500m kö...

Vad folk är villiga att stå ut med för att spendera någon hundralapp mindre

Håller tummarna för att iMacen är kvar till lunch. Jkpg är inte en Mactät stad.

/Y

• Oregistrerad
  • 2005-05-10 08:30

Snackade med en kompis som var intresserad av iMacen för 8999kr. Visst är det väl så att man är berättigad till Tiger om man köper en mac nu, även om de har Panther förinstallerat?

• Medlem
  • Nässjö
  • 2005-05-10 08:32

Vart i stan ligger affären??

på a6 mellan siba och elgiganten...

• Medlem
  • Nässjö
  • 2005-05-10 09:02

ja just det då vet jag .. får dra dit i helgen och se om det finns något kul ..

Va där en sväng i morse.. En halvtimme innan dom öppnade.. Sanslöst va folk! Jag vände

• Medlem
  • Solna
  • 2005-05-10 15:36

Va samma när dom öppnade i sthlm folk började kö kvällen innan..

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-10 17:43

Jag kunde inte hålla mig utan att gå dit ändå... en kompis drog med mig när jag nämnde det. Roligt att kolla på de olika Macarna som de hade (alla utom Mini såg jag). Det var roligt att höra folk som gick förbi dem och påpeka hur snygga de var.

Det enda jag köpte var en trådlös router (Belkin 54Mbps) för 99 kronor som fungerar hur bra som helst.

Angående köerna var det tydligen ca. två timmar kö på morgonen (kl. 8) och när jag var där var det 30 minuter kö (kl. 10) för att komma in i affären. Storsäljarna 17" TFT-skärm för 990 kronor och en bärbar peze (hyfsat modern) för 3990 kronor var slut då vid kl. 10. Intressant affär som jag kommer att återvända till. Hoppas att de tänker beställa in 1GB RAM till iBook som jag frågade om... gör de det nämnde de att det skulle kosta runt 1000 kronor för en sådan sticka.

1
Bevaka tråden