Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programuppdateraren hittar inte iTunes 4.8

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så har man då laddat hem iTunes 4.8 . Programuppdateraren verkar dock inte ha en aning om det här. Den brukar ju annars vara hiskligt snabb att hitta nya versioner.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-10 15:17

Precis samma för mig. Någon som inte haft det så?

• Oregistrerad
  • 2005-05-10 15:19

samma för mig...
undrar vad det beror på?

• Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-05-10 17:37

Samma för mig; fick göra en manuell uppdatering. Ingen aning om varför det är så. Det är ju som ni säger.. den brukar vara grymt kvick att hitta nya uppdateringar.

Samma här.

• Oregistrerad
  • 2005-05-10 17:57

och samma här...

märkligt. den har ju hittat andra uppdateringar tidigare när jag gjorde en clean install av tiger.

Förtydligade rubriken. Läs mer här.

Hmmm... surfade runt en stund på Apples sajt, men inte ett ord om detta problem... Jag gjorde en manuell programuppdatering tidigare idag och visste inte ens att en ny version fanns tillgänglig.

Ladda ner manuellt härifrån: http://www.apple.com/itunes/download/ :rolleyes:

• Medlem
  • Västerås
  • 2005-05-10 23:57
Ursprungligen av Jonas_Ahlberg:

Hmmm... surfade runt en stund på Apples sajt, men inte ett ord om detta problem... Jag gjorde en manuell programuppdatering tidigare idag och visste inte ens att en ny version fanns tillgänglig.

Konstigt?

Jag uppdaterade nyss till iMovie HD 5.0.2 och såg inte heller någon ny iTunes i Programuppdateraren.
Själv har jag iTunes 4.7.1

Spelar det ingen roll om man har Tiger eller ej?

Så här står det i installeraren vad som är nytt!

”What's new in iTunes 4.8
iTunes 4.8 includes new Music Store features and support for transferring contacts and calendars from your computer to your iPod (requires Mac OS X version 10.4 on your computer).”

Alltså ser jag anledningen här.
Nämligen att Tiger krävs för att kontakter och kalendrar skall kunna integreras med iPod.

Därför kommer den inte med i Programuppdateraren automatiskt.

Underligt nog stog det ingenting om detta på den sida som hänvisades till, för att ladda ner den nya versionen.

Tack för tipset!

Senast redigerat 2005-05-11 00:15
1
Bevaka tråden