Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det första du har köpt på iTunes musicstore?

Tråden skapades och har fått 110 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 23:22

Okej, som man har väntat och längtat, vad var det då som förärades med första köpet på ITMS?
Själv köpte jag Nine Inch Nails - The Downward Spiral från 1995, en klassiker om jag får säga det själv...

Och ni andra då, vad köpte ni?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-10 23:29

Endast för att testa köpte jag Coldplays senaste singel :).. Den skulle ksota 9kr, men det reserverades bara 1,89 från kontot..

Albumet "It´s Time" med Michael Bublé ( storband & jazz ) - en yngre kopia av Frank Sinatra med låtar som:

Feeling Good
A Foggy Day (In London Town)
You Don't Know Me
Quando, Quando, Quando
Home
Can't Buy Me Love
The More I See You
Save the Last Dance for Me
Try a Little Tenderness
How Sweet It Is
A Song for You
I've Got You Under My Skin
You and I

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 23:34

The Ark - Clamour for Glamour fick det bli. Det höll på att bli Coldplays nya.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-05-10 23:37

Jack Johnson - iTunes Originals (album)
Van Morrison - Celtic New Year (låt)
Black Eyed Peas - Pump it (låt)
Daniel Bedingfield - Never Gonna Leave Your Side (singel)

Senast redigerat 2005-05-11 09:28
  • Medlem
  • 2005-05-10 23:40

Detta idag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 23:51

Chemical Brothers - Star Guitar

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 00:02

Jag köpte en till:
Gwen Stefani - Hollaback Girl

"Let me hear you say, this sh*t is bananas
B-A-N-A-N-A-S
This shit is bananas
B-A-N-A-N-A-S
Again, the shit is bananas
B-A-N-A-N-A-S
This shit is bananas
B-A-N-A-N-A-S
"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-10 23:57
Ursprungligen av Stina:

Okej, som man har väntat och längtat, vad var det då som förärades med första köpet på ITMS?
Själv köpte jag Nine Inch Nails - The Downward Spiral från 1995, en klassiker om jag får säga det själv...

Och ni andra då, vad köpte ni?

Låten "Closer" från samma platta

( Min & sambos "låt" )

Thin Lizzy - Jailbreak

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 00:02

Bright Eyes - When the President Talks to God. Lysande låt.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 00:03
Ursprungligen av Jonaz:

Låten "Closer" från samma platta

( Min & sambos "låt" )

Shit, det är ju ganska dirty!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 00:13

Håkan Hellström - Ett Kolikbarns Bekännelser, Efterklang - Springer, Squeak E. Clean & Karen O- Hello Tomorrow (senaste adidasreklamen) har också inhandlats.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 00:17
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Håkan Hellström - Ett Kolikbarns Bekännelser, Efterklang - Springer, Squeak E. Clean & Karen O- Hello Tomorrow (senaste adidasreklamen) har också inhandlats.

Tack! Jag har funderat en del på Adidasreklam-låten, nu måste jag nog nästan handla den jag med...men det är något med den reklamen som jag tycker är lite läskigt, kan inte sätta fingret på vad bara...

Queen: Killer Queen

Rammstein - Ohne Dich (remixes) EP för 18 ynka spänn (6 låtar)

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 00:45

...självklart blev det "So Whats the fuss" med Stevie Wonder som blev min första lagligt nerladdade song. Han är äntligen tillbaka.... Några låtar senare blev det en iMix med några av dom bästa låtarna jag vet... SoulFull heter iMixen som jag tycker ni ska kolla in och lyssna på...

Första: The Forge Players/Freddie Wadlings tolkningar av John Dowland. Tyvärr fanns bara halva albumet, men jag köpte de låtar som fanns. Jag har länge velat ha albumet, men det har aldrig blivit av att köpa det.

(Sedan har det blivit lite smått och gott. Bland annat låtar med Diamanda Galas, Bush och Gene Loves Jezebel. Nu håller jag på att tanka hem OMDs singelsamling.)

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 01:10

The Doors

The Doors - L.A. Woman

En klassiker.. smidigt som fan

Summertime - John Coltrane

Sedan blev det hela musikalparodialbumet Forbidden Broadway - Special Victims Unit. ville testa att köpa något som normalt inte går att få tag på i Sverige.

Mina första inköp blev:

Låt 1. "The Band" - "The night they drove old dixie down"
Låt 2. "Shakira - "No Creo" (Shakira var bättre på den tiden).
Låt 3. "Janet Jackson" - "Got ´til it´s gone"
Låt 4. "Shawn Colvin" - "You and the Mona Lisa"
Låt 5. "Foxy Brown" - "Get me home"

Blev bara en låt - för att ha gjort det... (renovera kök är inte gratis...)

Johnny Cash - Hurt

Vacker, melankolisk och bra som fan.

Kul att läsa vad folk köpt, väldigt varierande, men (i mina ögon förstås) rätt bra smak.

Ursprungligen av sugplopp:

Johnny Cash - Hurt

Vacker, melankolisk och bra som fan.

Fantastisk cover, känns nästan som om Cash gjort den själv. Grym video till den låten också.

Det blev Buffolo Stance med Neneh Cherry som fick den äran, strax följt av The Band och Down In the Past med Mando Diao och November Rain med Guns N' Roses.

Det lär bli mer

Fischerspooner "just let go". Grym singel!

För mig blev det en samling maxi-singlar av Ultravox - Extended Ultravox.
Ultravox var en av de första skivor jag både köpte som vinyl och cd, så jag tyckte det skulle vara det första jag köpte digitalt också.

/Thomas

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 14:18

Nine Inch Nails - The Hand That Feeds (singel)
Turbonegro - Party Animals till fullpris.

Såg att de även hade Millencolin för 9.90 kr men nu kostar den 90 kr...
Försökte även att köpa Tiamats Judas Christ som påstods kosta 9.90 kr men när jag klickade fick jag beskedet att det ej gick att köpa hela plattan något höll på att uppdateras - gissar på priset
/Micke

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-11 14:23

Turbonegro - Party Animals. Hela plattan givetvis.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 03:40

Suger häst b*lle än så länge, Snoops nya album finns inte (knappt några andra av han heller). ATB finns inte upplagt och var är DJ Tiësto, Johan van Gielen, DJ Tomcraft, Armand van Helden, Astral projection, Infected Mushroom, Space tribe, Paul Oakenfold, Paul van Dyk, Man with no name (som för övrigt har en störtskön låt som heter Azymuth, men det ända ITMS har är ett kasst jassband med samma namn som låten).

Jag känner att det finns mycket kvar att önska som tex att de katagoriserar i rätt changer o inte läger den enda Man with no name plattan de har uppe i kategorin reggae...

Men om ITMS får upp lite mer av det som ligger utanför tracks-listan och fixar lite buggar så blir det nog bra.

Hittade iaf Blank and Jones som var rena fynden.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-11 22:17
Ursprungligen av Belz:

Men om ITMS får upp lite mer av det som ligger utanför tracks-listan och fixar lite buggar så blir det nog bra.

Håller med... jag själv har också ovanlig musiksmak (synth i mitt fall) och 9/10 av mina favoritband finns inte med. Får väl klaga på feedbacksidan som någon tipsade om längre fram i tråden...

Försökte dock köpa Tyskarna från Lund "Acthung X-Mass" EP för 3.96Kr (bra pris!) men det gick inte för iTunes sa "This item is being modified". Jag misstänker att Apple håller på att modifiera priset ... uppåt.

/Anders

Bevaka tråden