Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prefs????

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-12-06 14:46

Hjälpte en kollega att få in 10.1 på en G3 häromdagen. Tog hem datorn för att få tillgång till bredband.
När den efter tillbakaflytt skulle ställas in för modemuppkoppling fick den fnatt. Den letar som en galning efter ett nätverk, men det händer inget. Avbryter man letandet och går in i Nätverk är alla fönster tomma förutom där man ställer in nätverksportarna. Det går att välja modem och ethernet men när det ska ställas in är det bara vita rutor i inställningsdelen nätverk.
Tänkte då att jag skapar en ny användare för att se hur den beter sig med nätverket då, detta går inte heller. Diskutility funkar från 10.1-skivan men inte när man startat på hårddisken. Men den hittade inga fel vid felsökning från skivan.
Annars funkar datorn som den ska.
Har nollställt prameterminnet utan att det hjälpte.
Finns det pref-filer för nätverk och användarna någonstans i 10 man kan slänga, för att se om det hjälper?? Har letat men inte hittat några.
Är det ominstallation som gäller............

Martin

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-07 10:01

Hur menar du, vad händer?

Om du går in i nätverk. aktiverar modemporten och stänger av ethernetporten. Kan du inte fylla i uppgifterna då?
Jag får också bara vita rutor överallt, men jag kan ju skriva in text i dom. Kan du förklara lite närmare?

/glemme

• Oregistrerad
  • 2001-12-07 10:17

Jag har samma problem, min network preferences ser ut så här:

• Oregistrerad
  • 2001-12-07 10:28

Tack Benji.
Exakt så där ser det ut!
Och jag har som sagt letat efter en prefsfil för att den ska läsa in från noll men utan att hitta någon. Det går ju inte att ställa in något!
Martin

• Oregistrerad
  • 2001-12-07 10:30

Benji!
Funkar din burk som den ska i övrigt? Kan du skapa en ny användare, funkar diskutilitin? På den burk det gäller går det inte att kontrollera disken. Funkar det för dig?
Martin

• Oregistrerad
  • 2001-12-07 14:45

Uppdaterade precis till 10.1.2 och nu funkar det.

????

Sedan när finns 10.1.2 officiellt ute?

I min Software Update är det tomt...

Fanns som seedad download på ADC för ett tag sen, verkar vara borta nu... så då borde den kanske komma snart, har bland annat stöd för IrDA

• Oregistrerad
  • 2001-12-07 15:11

En bekant som hittade den på Hotline. Har inte hunnit testa irDA ännu har min PB hemma, skulle vara otroligt skönt om de har fått ordning på det.

Interarchy har dock börjat bete sig lite konstigt sedan jag uppdaterade men jag går nog över till NetFinder så det spelar väl inte så stor roll.

1
Bevaka tråden