• Medlem
  • Haninge
  • 2005-05-11 13:27

Hej! Dessa frågor är rent hypotetiska, alltså ingenting jag än så länge ska flytta över till, men gärna skulle behöva få lite klarhet i.

Om man låter en OSX Server ta hand om allt som den nuvarande Windows 2000 servern gör:
*DNS
*DHCP
*Directory
*Filserver
*Användar konton
*Skrivare
*Mail
*Kalender

Det som just nu är det största frågetecknet handlar om mail, kalender och kontakter och den där j*vla synkroniseringen mellan Exchange och PDA/mobiltelefoner. Finns det någon lösning för detta om man har blandat OSX och XP klienter mot en OSX Server?
Det absolut smidigaste vore ju att bara köra webmail, men hur löser man då synkning t.ex?

Det andra frågetecknet handlar om portabla enheter och användarkonton. Fungerar "mobile users" tillfredsställande och tillförlitligt med blandade klienter?

De som kör blandad miljö får gärna skriva andra fallgropar och lösningar!

MVH Fumidus