Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmer i iTunes?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-11 16:13

Jag har hört att man kan ha filmer i nya iTunes 4.8, men när jag ska lägga in en film i biblioteket, händer ingenting! PDF filer funkar...

Formatet på filmerna är mpeg...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-12 15:36
Ursprungligen av adzam 1:

Jag har hört att man kan ha filmer i nya iTunes 4.8, men när jag ska lägga in en film i biblioteket, händer ingenting! PDF filer funkar...

Formatet på filmerna är mpeg...

Ingen som vet?

Vart kan man hämta dom här filmerna som apple pratar om:

"Om du har en bredbansanslutning kan du hålla utkik efter exklusiva musikvideo i full längd som du kan titta på direkt i butiken. Om du gillar vad du får se – köp låten direkt. Eller kolla in senaste trailers i helskärmsvisning, och köp låtar från soundtracket eller en talbok som hör till. iTunes har ett välfyllt bibliotek med storsäljande talböcker – 10 000 titlar."

När jag startar en film i iTunes, så ses filmen bara i fönstret. Filmknappen förblir grå, och jag kan ej ta över filmerna till mitt bibliotek. Kan man göra det?

• Oregistrerad
  • 2005-05-12 15:44

iTunes 4.8 spelar bara .mov-filmer. Musikvideorna som Apple menar följer med när man köper vissa singlar. Det verkar inte vara så många i nuläget men det kommer väl säkert fler.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-12 15:55
Ursprungligen av Johan Nilsson:

iTunes 4.8 spelar bara .mov-filmer. Musikvideorna som Apple menar följer med när man köper vissa singlar. Det verkar inte vara så många i nuläget men det kommer väl säkert fler.

Ok, är det då nån som har en mov fil att dela med sig? Skicka till: adamklingspor@gmail.com
Det är mest för att jag vill testa! Skicka gärna nån apple film...

• Oregistrerad
  • 2005-05-12 16:04

Halvt OT, men ändå:
Varför öppnas filmer man väljer på Apples trailerhemsida i iTunes och inte Quicktime? Totalt meningslöst och bara krångligt tycker jag...

Ursprungligen av Anders Båth:

Halvt OT, men ändå:
Varför öppnas filmer man väljer på Apples trailerhemsida i iTunes och inte Quicktime? Totalt meningslöst och bara krångligt tycker jag...

Gör dom? Då har du kanske iTunes förvalt, eller så klickar du på andra ställen än jag.

• Medlem
  • Västerås
  • 2005-05-12 16:05

Teta att söka på .mov på nätet.

Då kanske du hittar någon musikrelaterad grej t.o.m.?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-12 16:43
Ursprungligen av oqvist:

Teta att söka på .mov på nätet.

Då kanske du hittar någon musikrelaterad grej t.o.m.?

Hittar inget! Länk till nått?

• Oregistrerad
  • 2005-05-12 19:31
Ursprungligen av adzam 1:

Hittar inget! Länk till nått?

http://www.vids-c.co.uk/vids/oasis/oasi007.mov

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-13 13:30

Den gick ju inte att få ner på hårddisken!

1
Bevaka tråden