Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DiskWarrior för Tiger släppt!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns DW för Tigern på den här adressen: http://www.alsoft.com/DiskWarrior/support.html#Tiger

• Medlem
  • Skänninge
  • 2005-05-11 20:59
Ursprungligen av bruksarn:

Nu finns DW för Tigern på den här adressen: http://www.alsoft.com/DiskWarrior/support.html#Tiger

Varför måste man beställa och betala för en CD för att kunna starta en iMac G5 med när man redan äger en licens?

Ursprungligen av Clas:

Varför måste man beställa och betala för en CD för att kunna starta en iMac G5 med när man redan äger en licens?

Om man har en skiva med en tidigare version av DW 3.x laddar man hem uppdateringen och skapar en ny startbar CD. Obs att skivan behövs för att kunna skapa en DW 3.0.3-disk. Fortfarande baserar sig bootskivan på 10.3.2 så det går INTE att starta med bootskivan på en Mac mini. Eftersom jag har installationen på en extern FW-disk flyttade jag över disken till min G5:a och körde DW därifrån.

• Medlem
  • Skänninge
  • 2005-05-11 21:11
Ursprungligen av bruksarn:

Om man har en skiva med en tidigare version av DW 3.x laddar man hem uppdateringen och skapar en ny startbar CD. Fortfarande baserar sig bootskivan på 10.3.2 så det går INTE att starta med bootskivan på en Mac mini. Eftersom jag har installationen på en extern FW-disk flyttade jag över disken till min G5:a och körde DW därifrån.

Den funkar inte på min iMac G5, så min fråga kvarstår.

Citat:

If you already own DiskWarrior 3 (your CD is gold and white with the image of the DiskWarrior shield on it) AND...

...your current DiskWarrior CD will not start up your Mac, you will need to order an updated CD from Alsoft (a charge will apply) in order to start up your Mac. The updated CD includes DiskWarrior 3.0.3 and will start up from an updated version of Mac OS X 10.3 (Panther) that will start up new Macs. Using the DiskWarrior 3.0.3 CD Update will NOT create a CD that will start up your Mac if your current DiskWarrior CD cannot.

1
Bevaka tråden